Gå til innhold

Færre Windows-mobiler i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
<snip>

Hadde M$ laget et bedre GUI og optimalisert koden litt bedre hadde det nok blitt en bedre fulltreffer

 

Forsåvidt enig.

Selv om jeg synes mange winows-mobiler er gode "arbeidsplattformer", synes jeg de stort sett er dårlige "mobiltelefoner". (Ikke at jeg synes nokia er noe bedre, men dog).

 

Vi venter derfor i spenning på windows mobile 7 :)

Greit at mange produsenter har lagt oppå sitt eget gui, men det hjelper lite når grensesnittet i bunnen har dårlig brukervennlighet/gui og dialogboksene ser ut som de stammer fra windows 3.1

Lenke til kommentar

siden de selv nesten skal bestemme hvilken produsenter som skal få lov til å selge windows mobile kommer de automatisk til å tjene mindre, ikke mer.

 

de låser seg selv inne og gjør hele systemet tregere og mer låst som igjen vil få produsentene til å lage alternative systemer som igjen vil påvirke MS økonomisk siden færre vil ha systemet :cool:

Lenke til kommentar
Kan ikke se annet enn at dette legger veien vidåpen for Android, når alle produsentene som ikke får bruke WM likevel vil utgi smarttelefoner. Er spent på hvilke andoid-mobiler vi får se i år.. Hadde trengt noen skikkelige sexbomber etter den litt for geekete starten med G1 ;)

 

Jepp, produsentene vil sikkert lage Android-telefoner istedenfor, men sjansen er vel stor for at de hadde gjort det uansett. Om MS får produsentene med på å lage telefoner som bedre skreddersys et rammeverk/begrensninger i operativsystemet, så kan jeg ikke forstå annet enn at det er positivt. For oss og for MS. Samtidig får de også dekket over at det produseres færre WM-modeller pga. Android :)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner godt at folk ikke vil ha Windows Mobile. Det krever mer av brukeren enn f.eks S40. Men samtidig så tillater det en bedre synkronisering/samarbeid mellom telefon/pc.

 

Hadde M$ laget et bedre GUI og optimalisert koden litt bedre hadde det nok blitt en bedre fulltreffer

 

Ja, det tror jeg også, GUIet er jo ikke så godt egnet til en mobil, og delivs arvet fra PC, og ytelsen er ikke all verden. Det er det største problemet med Windows Mobile.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...