Gå til innhold

Anmeldelse: Gothic 3: Forsaken Gods (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, det var om lag som forventa. I mine auge er Gothic-serien daud, eg trur ikkje det kan bli det samme utan Piranha Bytes. Men eg tek det ikkje so tungt. Der vart tre svært gode spel (sjølv om det siste hadde ein del problem), og Piranha er no i gong med eit nytt spel i samme gate, der dei får starte med blanke ark, men med alle erfaringane sine intakte. Eg trur resultatet kan bli bra. :)

 

Bra omtale, forresten. :) Eg er ikkje heilt einig i at alle Gothic-spela er vanskelege, 3-aren synest eg i alle fall er altfor enkel. Men for ein del av dagens spelarar, som er vande til den "overbeskyttande tanta", og blir sjokkerte når dei møter ein motstandar dei ikkje kan overvinne om dei er sånn halvvegs vakne, er det kanskje vanskeleg, relativt sett.

 

Sjølv blir eg glad når eg møter ein tøff motstander. Det å springe for livet med eit illsint skuggebeist i hælane i skogane utanfor Khorinis er berre SO mykje meir interessant enn å møte nok ein flokk med "Slightly upgraded wolf" på ei av slettene i Cyrodiil.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Hvis man klarer å leve med de mange svakhetene spillet har, kan man faktisk få en underholdende spillopplevelse. Likte man Gothic 3, kan man definitivt finne glede i oppfølgeren. Musikken er som anmelderen sier, storslagen. Karakterutviklingen er også gøy, og man møter på små utfordringer her og der. Noe av gothic stemningen er der fortsatt, men ikke forvent deg for mye.

Lenke til kommentar

Takker for en utrolig bra anmeldelse som stemmer godt overens med min erfaring med serien. Bare ordlagt bedre. ;-)

 

Bare legge til at grafikken som på orken i bildet ikke innbyder til spesielt troverdig innlevelse. Ser mer ut som noe fra en komedie. Litt maske liksom.

 

Et lite spark til Bethesda er vel også på sin plass tildels. Men Daggerfall er absolutt ikke noen overbeskyttende tante, ei heller Arena ville jeg tro.

Lenke til kommentar
Det som likevel er rart er at disse problemene i tillegg er gjort enda større, og at mange nye er lagt til.

 

Jeg vil ikke si at det er så rart. Denne utvikleren er ikke vant med motoren. Piranha Bytes lagde kanskje en dårlig motor, men de visste i alle fall hvordan de skulle få det så bra som mulig på den tiden de hadde, med ressursene de hadde. Denne indiske utvikleren har bare blitt betalt, fått motoren i hendene, og blitt fortalt at de skal lage en utvidelse til G3. I mine øyne er dette selve oppskriften til å få et makkverk.

 

Forøvrig er jeg - som alltid når det gjelder Gothic - enig med KayAU. Gothic-serien inneholder gode spill, blant annet mitt all-time favorittspill, Gothic II (+Night of the Raven), men jeg er ikke så fanboi at jeg ikke klarer å innrømme at serien er på vei ned et bratt stup. Jeg ser frem til Gothic 4, men med en massiv skepsis. Piranha's neste prosjekt kan dog bli kult. Forhåpentlig vis får de litt bedre tid nå, når JoWood er ute av bildet. Dessuten håper jeg de har lært av de mange feilene de gjorde under eksperimentet Gothic 3.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Rant alert!!

 

 

Jeg forstår ikke hvordan det går an å gi dette udugelige makkverket av en kode noe mer enn 1/10. Å i det hele tatt sammenligne dette skrapet med andre spill i Gothic-serien er et hån mot alt Piranha Bytes har bygget opp gjennom årene.

 

Det eneste i dette spillet som er verdt sin vekt i megabyte er restene fra originalen Gothic 3. Og selv der har de feilet. De har ikke engang klart å ta med forbedringene gjort av fans i community-patchen. De har ikke engang giddet å fjerne quest-items fra originalen som ligger strødd rundt, så man blir konstant minnet på hvor mye bedre originalen var.

 

Nei, denne utgivelsen er kun laget for å melke det gode Gothic-navnet, og har overhodet ingenting med Gothic-serien å gjøre. Ikke ta i dette spillet med ildtang!

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gothic og Gothic 2 + Night of the Raven er fortsatt klassikere, men som andre sier, Gothic serien er nok død. Hadde det morsomt med Gothic 3, men var til slutt for mange feil, synd, for spillet hadde mange gode ting, men til slutt ble det hele for ødelagt.

 

Vurderte om jeg skulle skaffe utvidelsen når den ble annonsert, men nå gidder jeg ikke, takk for god anmeldelse. Gleder meg til å se hva det nye spillet til Piranha Bytes blir.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...