Gå til innhold

Test: AMD Phenom II X4 940 BE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kommentar på testen:

 

Kjekt om alle prosessorene har klokkefrekvens i parantes, og ikke bare da man overklokker. Mye greiere å se klokk-for-klokk ytelse da.

 

Hadde også vært kult å se skalering på litt flere ting enn Cinebench med klokking (vet det tar tid, men det hadde vært knall).

 

Synes ytelsen er grei, men som alle andre: noe stiv pris, hadde tenkt meg vakende litt under 2000. Har likevel bestemt meg for denne prosessoren. Får jeg den opp til over 3.5GHz på luft, så skal nå det være grei nok ytelse for det meste, uansett.

Lenke til kommentar

Man kan iallefall kalle dette et bra comeback for AMD etter 65nm Phenom, jeg kommer nok til å oppgradere den dual core prosessoren jeg har i min AM2+ baserte stue PC så fort det kommer effektgjerrige versjoner av Phenom II.

 

Det er veldig synd at AMD fremdels ligger godt bak Core 2 Quad i klokke for klokke ytelse, og enda lenger etter Core i7 .

Dette vil si at det eneste Intel trenger å gjøre for å utkonkurrere AMD er å sette ned prisen, dette er kjemepbra for oss forbrukere, men ikke for AMD sine marginer... :(

Lenke til kommentar

har dere disse systemene, og ikke er på jakt etter noe å leke med(overcloking)

Phenom 9xxx @ ~3ghz.

Core 2 quad, hvem som helst.

Core 2 duo (gaming)

 

Har dere ingen bruk for å kjøpe ny. da kan dere nesten vente til det kommer noe som bruker litt mer cpu, og det kan nok ta sin tid.

 

Har selv en phenom 9850 og klokker meget bra, 3ghz atm, speller hva jeg vil, høyeste instillinger så og si alltid, og har 2x 4870 512mb.

1920x1200, jeg har ingen problemer å nyte spilla FULT ut, men er du på jakt etter mye ytelse, for ganske så lite penger, så kan du nesten gå for en phenom, hvis du bare skal spille, ser jeg absolutt ingen grunn til å ikke kjøpe E8500, men PH2 clocker meget bra etter hva man ser rundt på nett, og jeg finner det nok snart ut også :)

 

min mening om oppgradering, og jeg mener at en 2.8 ghz amd x2 som begynner å bli ganske gammelt nå, holder i en liten stund framover, har noen venner med noen sånne, og de fungerer som bare det med noe bedre skjermkort da.

firekjerne støtte kommer nå for fult, men utviklere er ganske late though.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tja.

Som mange antyder:

 

For lite for seint.

 

Likevel er jeg positiv da PHII er en klar forbedring (internt for AMD) mtp strømforbruk og klokkbarhet.

Særlig det siste er jo jeg opptatt av. :)

Har ikke vært mye morro å klokke en AMD CPU siste par åra i forhold til nesten hva det skal være av billig rask fra Intel. (De litt dyrere modellene forventer jeg jo skal klokke 50%+++)

 

Når prisene synker tror jeg at en X4 920 som klokker bra i ett godt hk (Høy HTT) er det beste valget.

Og noe jeg kommer til å anskaffe.

 

Å bruke gameytelse med 2x4870 (eller bedre) på høy oppløsning/eyecandy som tegn på at man har en god CPU er vel nesten å lure seg sjøl synes jeg. :)

Lenke til kommentar

En liten feil jeg kom over på første side:

I dag ble Phenom 2 lansert, som kan skilte med 45 nm-produksjonsteknikk, en god økning i frekvens og en tredobling av prosessorens cache, sammenliknet med forgjengeren.

Det er bare en dobling fra 4 til 8 MB.

Rettere sagt fra 2MB L2 + 2MB L3 til 2MB L2 + 6MB L3. I tillegg kommer totalt 0,5MB L1 på både den gamle og den nye utgaven.

Lenke til kommentar

Det var litt høy pris for selve prosessoren ja, men jeg vil påpeke som et par andre her har gjort: du trenger ikke å kjøpe et nytt system for å oppgradere til denne hvis du har AM2(+) fra før.

Også med tanke på å kjøpe et helt nytt system så får du mye ytelse for pengene med denne, spesielt hvis du klokker den til 3,5Ghz på luft. Jeg vurderer faktisk sterkt å kjøpe en slik eller neste utgave som kommer til å erstatte min 9850be, og eventuelt putte den i foreldrene mines stue-PC til jeg får meg en annen maskin jeg kan bruke den i (server-pc).

Lenke til kommentar

Av de hundrevis av spilltitler så er WIC og Crysis valgene, jaja, det burde ikke overasske meg, siden de fleste velger disse, men ingen spiller dem.....

 

Har du testet med den berømte 1000mhz HT linken på fase? Må bare si at din ekstra klokk på 300mhz på fase vs. luft virker mistenkelig svak...

Lenke til kommentar

Synd på dem som er AMD fanboys da, som kjøper Phenom2 bare fordi den er laget av AMD :wee:

 

Håpet at AMD klarte iallefall å yte likt med Core2Quad klokke for klokke, men den gang ei. Dårlig for oss forbrukere som må betale mer for Intel CPU'er enn nødvendig.

 

Mine PC'er beholder sine Core2Quad ut 2009 ja.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
9850 kjører 2 ghz htt

 

Er vel snakk om at HT er kaldbugget eller noe, og at det derfor blir brukt 1000ht på ekstremkjøling, men for så høy ytelse som mulig på luft er det selvsagt viktigst å få denne så høy som mulig...Men mener å ha sett at PhII også kjører på 2ghz HT, så stusset litt på den 1800 frekvensen..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...