Gå til innhold

Blu-ray økte med 250 % i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo knallnyheter :)

 

Jo mer frem blu-ray går, jo bedre er det =)

 

Vekk med DVD!

 

 

Alvorlig talt:

Jeg er glad for denne nyheten, da jeg nesten helt har sluttet å kjøpe DVD-filmer - det går kun i Blu-Ray filmer (Har blitt forelsket i knall bilde og lyd jeg gitt).

Lenke til kommentar
Dette er jo knallnyheter :)

 

Jo mer frem blu-ray går, jo bedre er det =)

 

Vekk med DVD!

 

 

Alvorlig talt:

Jeg er glad for denne nyheten, da jeg nesten helt har sluttet å kjøpe DVD-filmer - det går kun i Blu-Ray filmer (Har blitt forelsket i knall bilde og lyd jeg gitt).

 

Samme her! Har helt sluttet med dvd og har klart å få faren min på rett spor, han bare venter på at prisen for en blu-rayspiller synker litt til.

 

Jeg er også glad norske filmer begynner å dukke opp på blu-ray. Selv har jeg kjøpt "Den siste revejakta" og regner med/håper "Max Manus" også kommer på blu-ray!

Lenke til kommentar

Da har du en kommafeil, Atald.

For 2008 får jeg Bluray-salget i antall enheter til å være 4,5% av DVD-salget.

For 2007 er tallet 1,1%.

 

Men jeg savner noen viktige tall: Salget av nedlastbare filmer. Det blir spennende å se de neste årene om bluray vil passere DVD i solgte enheter før salget av nedlastbare filmer passerer salget av både DVD og Bluray.

 

Her er i hvert fall mine spådommer fra oktober 08:

post-3851-1231423439_thumb.png

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke for meg at nedlasting av HD-filmer kommer til å ta over på LENGE enda. Hverken nettet eller befolkningen er helt modne enda - så vidt meg bekjent.

 

Dessuten foretrekker jeg fysisk media. På den måten kan jeg SE samlingen min :)

Endret av bjaanes
Lenke til kommentar

Smak og behag. Jeg tror vanene vil endres utrolig raskt nå som internett på TVen og meida-PCer blir stadig vanligere.

 

Se hvor fort det gikk med noen andre teknologier:

- Brev -> epost (Hvem skriver epost i dag selv om det er føles mer kvalitetsfylt med et fysisk papir?)

- Bytting av CDer og disketter -> sending av filer over nettet (hvor mange gidder å avtale møter for å bytte disketter/Cder nå som det er så enkelt å bare sende det over nettet?)

- Sending av lapper mellom pultene på skolen -> SMS/lynmeldinger (Hvem gidder å sende papirlapper i dag?)

 

Trenden kan også sees i musikkbransjen. Salget av fysiske CDer stuper mens salget av musikk via nettet øker i rakettfart.

 

Med tanke på lagringsplass og båndbreddebehov så ligger salg av film over nettet utviklingsmessig noen få år etter salg av musikk over nettet. Det vi ser i musikkbransjen i dag kommer til å bli Déjà vu i filmbransjen om et par år. Evt. tenk deg nivået av musikksalget på nett for et par år siden og se for deg at slaget av film på nettet er like i startgropa nå.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...