Gå til innhold

Nettradio inntar bilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Cowon D2 med DAB, og må bare si at det er fantastisk mye bedre enn FM-radio. Digital støykorreksjon og større utvalg hos DAB gjør at jeg helst ikke vil ha noe med FM-radio å gjøre igjen. Hva er galt med DAB?

 

Men bevares, når vi får gratis trådløst internett overalt (i 2050) så går jeg over til nettradio :)

Endret av Tormeh
Lenke til kommentar
Har Cowon D2 med DAB, og må bare si at det er fantastisk mye bedre enn FM-radio. Digital støykorreksjon og større utvalg hos DAB gjør at jeg helst ikke vil ha noe med FM-radio å gjøre igjen. Hva er galt med DAB?

 

Men bevares, når vi får gratis trådløst internett overalt (i 2050) så går jeg over til nettradio :)

 

Mmm, D2'en er genial, ialtfall med tanke på at man kan ta opp sendingene i tillegg!

Hadde definitivt kjøpt en nettradio for bil hvis det allerede hadde vært god trådløs dekning rundt omkring (ialtfall i storbyene), men for nå er det nærmest ingen vits for min del.

Lenke til kommentar
noe sier meg at det vil bli enda mer kø i mobilnettet om disse slår an...

Det ligger i kortene at kapasiteten i mobilnettet vil øke ganske kraftig i mange år fremover.

jeg stiller meg tvilende, men men.

 

Nettradio tar forsåvidt ikke så veldig mye båndbredde. Jeg kan tenke meg det er ~128 kbit/s.

det er fullt mulig jeg har misforstått noe angående hvordan ting funker, men jeg har forstått det slik at trådløse nettverk sender en viss størrelse pakke, uansett hvor stort selve innholdet er.

 

med andre ord, selv om nettradioen kanskje tar opp lite kbit/s så tar det opp "pakke-kapasitet" i nettverket.

 

men så er jeg ikke helt stø på hvor store eller små disse pakkene er. noe som kan ha ett solid utslag på ting ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...