Gå til innhold

Slurver med sikkerhet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette krise?

 

Jeg ser det poenget at dersom Person-nummer eller annen informasjon som kan brukes til identifikasjonstyveri ikke bør ligge å flyte.

 

Men at folk ikke vil at andre folk skal vite at de er syke, har handlet et produkt o.l. synes jeg er oppblåst frykt uten noen spesiell "Fare" for det enkelte individ. Jeg forholder meg forholdsvis rolig selv etter å ha sett følgende resultatstall.

Lenke til kommentar
Ifølge Andersen produserer en kontoransatt i snitt om lag 100 kg papir i løpet av et år.

Altså rundt 450 gram per arbeidsdag. Det hørtes mye ut. Håper flere bedrifter går over til en papirløs hverdag. Jeg er dessverre en av synderne selv, men samtidig pådriver for mer papirløs lagring i bedriften. Men jeg vil si at papirsikkerheten er relativt bra her siden vi er flittige brukere av en makuleringsmaskin med automatisk innmating.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Ifølge Andersen produserer en kontoransatt i snitt om lag 100 kg papir i løpet av et år.

Altså rundt 450 gram per arbeidsdag. Det hørtes mye ut.

Enig i den...

 

Vi gjorde forresten en oppdagelse da mange gikk over til (vendbare) 22"/24" skjermer hos oss i sommer:

Papirforbruket sank en hel del. Mange hadde bedrevet utskrift av email's etc rett og slett for lettere å kunne lese disse, noe de spontant stoppet med når skjermen ble mange hakk større og bildekvaliteten bedre. Tankekors.

Lenke til kommentar

Personnummere kan neppe være noen krise.

Var det ikke skatteetaten som sendte alle nummerene på CD til de 5 største avisene i Norge?

 

Får man brev fra Statoli står det også slik

 

Ola Haugen 231277 44321 <--- p-nummer

tullevegen 69 7019

Sørum

Endret av War
Lenke til kommentar
Personnummere kan neppe være noen krise.

Var det ikke skatteetaten som sendte alle nummerene på CD til de 5 største avisene i Norge?

 

Får man brev fra Statoli står det også slik

 

Ola Haugen 231277 44321 <--- p-nummer

tullevegen 69 7019

Sørum

 

Er jo en faktor i identitetstyveri, men med KUN nummeret vil det nok være vanskelig ja. Men hvis dette ikke er noen fare, så ser jeg i hvertfall ikke noe problem med "slurv på sikkerhet" når det kommer til "personlig informasjon".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...