Gå til innhold

Ny toppmodell i Harmony-serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med sisk2105. Har selv en Harmony 525, som i følge prisguiden fås for rundt 400 kr. Det er mer enn nok funksjonalitet i den til å styre flatskjerm, DVD-spiller, CD-spiller, forsterker, FireDTV (kabelboks kobla til PCen) og videokamera. Eneste som mangler er batterilader og fargeskjerm/kult utseende, og det er jeg slettes ikke villig til å betale over 3000 for.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg betalte rundt 250kr for en Harmony 525 på netshop sitt supersalg en gang. Men jeg er alt ifra imponert.

Den er sikkert fin teknisk, men den opererer TVen min treigt som nøkken, "activity" funksjonene fungerer maks 1/10 ganger, den er laget i seig og elendig knirkeplast, og proximity-sensoren har jeg ikke helt forstått funksjonen av enda? Plutselig lyser den opp som et juletre når jeg går forbi den.. men som regel forblir den svart til jeg trykker på noen av tastene.

Logitech sine profiler er ganske half-assed uansett.. bedre å bruke en time selv for å få ting litt mer logisk på plass. Bruker den på en Phillips PFL3255 TV, en Canal Digital CDC-5050 tuner, og en random Thompson DVD-spiller.. Har begynt å bruke fjernkontrollkabalen min igjen egentlig. Skulle heller hatt den originale phillips-kontrollen i multifunksjonskontrollform.. uten display og sånt. Byggkvalitet > overdådige funksjoner

Lenke til kommentar
Hrmf... fremdeles ingen Bluetooth støtte på Harmony produkter, så da blir denne også uaktuell for min del. Jaja, jeg klarer meg veldig fint med Harmony TC 30'en som fulgte med Harman Kardon receiveren. Har vart lenge den... :)

 

Enig, uten bluetooth og dermed støtte for PS3 er det fullstendig uaktuelt. Veldig fornøyd med Harmony One som jeg betalte rundt 1300,- for bortsett fra at den ikke har bluetooth.

Lenke til kommentar
Den er sikkert fin teknisk, men den opererer TVen min treigt som nøkken, "activity" funksjonene fungerer maks 1/10 ganger, den er laget i seig og elendig knirkeplast, og proximity-sensoren har jeg ikke helt forstått funksjonen av enda? Plutselig lyser den opp som et juletre når jeg går forbi den.. men som regel forblir den svart til jeg trykker på noen av tastene.

 

Hmm, på TC-30'en (og de andre Harmony fjernkontrollene jeg har vært borti) er det mulig å justere delay på IR signalet for hver enkel oppgave/tastetrykk. Du må inn og programmere fjernkontrollen (med medfølgende programvare) for å sende signalet med en gang du trykker på valgt funksjon. Kan hende at det er dette som gjør at du opplever den som treig...

Det var faktisk (som default innstilling) 3 sekunders delay på to av Harmony fjernkontrollene jeg hadde da jeg tok de i bruk for første gang... ikke spør meg hvorfor. Ellers er nyeste firmware et must, men det sier jo seg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_war2war_*

4000!!! wow, hvis de skal ha den stive prisen så burde de fungere ordentlig også, den harmony 1000 er jo helt på tryne, tror det er beta utgave eller en prototype som aldri skulle vært lansert.

 

Kan jo nevne at den plutselig bare lyser og lyser til den lader seg ut.

Sender dobbelt signal (dvs klarer å skru av tven,men skrur den på igjen)

 

håper den er bedre enn det

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke lagt for mye i at prisen angivelig skal være 4000kr.

 

I følge logitech koster Harmony 1000 3299kr og Harmony One koster 1999kr.

 

Mens vist man ser i prisguiden kan man kjøpe Harmony 1000 for 1795kr og Harmony One for 1289kr.

 

Tror ikke denne vil koste 4000kr anna enn på logitech sine hjemmesider.

 

Jeg bekymrer meg mer for bluetooth skal komme på en harmony snart.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

takker for svar, har fått  den til å virke med alt jeg har i stua no. Men noe som plager meg litt, når jeg skal slå på WD media player så står det hør på musikk på iconet og bilde av ei mp3 fil. noen som vet om det er mulig å forandre iconer til div enheter som er på kontrollen? 

 

Og er det mulig å legge inn "icon" av f.eks tv2, Tvn, tv3 osv istedenfor bilde av knapp 1-9.

 

 

 

takker for svar, har fått  den til å virke med alt jeg har i stua no. Men noe som plager meg litt, når jeg skal slå på WD media player så står det hør på musikk på iconet og bilde av ei mp3 fil. noen som vet om det er mulig å forandre iconer til div enheter som er på kontrollen? 

 

Og er det mulig å legge inn "icon" av f.eks tv2, Tvn, tv3 osv istedenfor bilde av knapp 1-9.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...