Gå til innhold

Microsoft vurderer store kutt (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at vi vil merke det med at neste xbox er enda mer crappy enn 360'n :p

 

(regner med jeg får noen fanboys på nakken nå, men statestikken sier at rundt 20-30% av alle xboxer levert til nå har feilet eller vil komme til å feile, noe som er et katastrofalt lavmål...)

 

Anyhooo, alle merker at det blir litt strammere, men vi klarer oss nok, samme gjør microsoft, men noen små endringer blir det. Tror ikke dette vil bli veldig merkbart for andre enn dem som jobber i microsoft.

Endret av The Very End
Lenke til kommentar
Regner med at vi vil merke det med at neste xbox er enda mer crappy enn 360'n :p

 

(regner med jeg får noen fanboys på nakken nå, men statestikken sier at rundt 20-30% av alle xboxer levert til nå har feilet eller vil komme til å feile, noe som er et katastrofalt lavmål...)

 

Anyhooo, alle merker at det blir litt strammere, men vi klarer oss nok, samme gjør microsoft, men noen små endringer blir det. Tror ikke dette vil bli veldig merkbart for andre enn dem som jobber i microsoft.

 

 

SIden du er et troll, fortjener du ikke svar. men du er ikke særlig opplyst om du tror 30% av dagens maskiner feiler. Dette tallet gjelder releasemaskinene, ikke dagens maskiner med Falconchip.

Lenke til kommentar

Jeg vil da påstå at dette er katastrofalt. Det er helt forferdelig at så mange mennesker mister jobben. På den annen side kan dette være godt for MS i seg selv, da dette sikkert vil føre til bedre rutiner, for å få mer ut av den resterende arbeidskraften. Det er veldig typisk i IT bransjen (som har vært på en eventyrlig opptur) å bare kaste mere konsulenter på problemer, noe som ikke fungerer i disse tider.

Lenke til kommentar

@husgutt, The Very End

 

30% feilrate ved utgivelse er uansett ekstremt dårleg. Eg synest Microsoft viste akkurat kor stor respekt dei har for kundane sine når dei slapp konsollen i ein slik tilstand, og i tillegg laug om feilrata.

 

 

 

Novel, det overraskar meg at Microsoft må seie opp folk, sjølv om eg tvilar på at at det er av nødvendigheit, gitt Microsoft sin økonomiske situasjon. Dei har ikkje akkurat knappe marginar. Samanlikna med t.d. Sony, har Microsoft halvparten som mange ansatte, og 4-5 gongar so stor netto inntening. Om dei kuttar, reknar eg med det er for å auke fortenesta, heller enn å unngå tap.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Dem har nok ikke kjøpt så veldig mange ekslusiver fra Sony. Er mer spillselskapene som går multiplattform siden det er lite penger å hente ved å være PS3 ekslusiver. Om jeg ikke tar feil var siste gang MS åpnet pengesekken når dem kjøpte 2 DLC episoder til GTA IV. Det er en stund siden.

Lenke til kommentar
Lurer på om Microsoft kanskje blir litt roligere med å kjøpe Spny sine eksklusive tittler. De har jo brukt formuer på å stjele spill fra Playsttion.

 

"Stjele spillene?"

 

De har vel betalt en usannsynlig stor sum med penger. Ikke MS sin feil at Sony ikke klarer å holde på de ekslusive spillene sine.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...