Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest om dette programmet i en av de andre mediaserver trådene bestemte jeg meg får å teste det. Og etter ett par times test følte jeg at andre også bør få testet dette programmet så jeg laget en liten tråd på tross av at programmet allerede er nevnt av andre brukere i lignende tråder.

 

Er meget fornøyd med programmet som er meget enkelt å få til å fungere, samtidig som det er innstillinger for de som ønsker å fikle med slikt.

 

Ps3 Media Server laster du ned her!

 

Last ned, pakk ut og kjørt direkte fra den mappen du pakket ut i.

 

Husk å godkjenne programmet i brannmure når den spør.

 

Nå som programmet er startet, slå på Ps3'en din.

 

Nå skal du trykke "connect to Ps3" inne i programmet. Dette gikk smertefritt hos meg, fant ps3 etter 3 sekunder. Mediaserveren dukket da også opp på ps3 med en gang.

 

Hele pc'en, alle harddisker osv, er tilgjengelig for browsing inne på ps3 nå. Men du kan også endre på dette i programmet. Kanskje vil du bare dele den ene harddisken eller bare en folder.

 

Eller av innstillinger så anbefaler jeg at dere ser under "Transcoding settings" og "Common Encode settings". Her kan dere velge hvilken kvalitet dere vil encode filene i. Forsøk dere fram, har du e 2-3-4 kjernes cpu og nettverkskabel mellom pc og ps3 er det bare å peise på. Har du en gammel pc og trådløstilkobling så får du heller prøve deg frem.

 

Så nettopp top gear north pole i 720p mkv fil og den funket flott.

 

Programmet støtter også *.srt og *.sub subtitles filer.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker også dette programmet. Jeg knotet litt for å få til TVersity, men med PS3 Media Server åpnet jeg bare programmet og trengte ikke gjøre noe mer. Har ikke funnet ut at PS3 Media Server er bedre på noen annen måte, men det var bare så enkelt å "sette opp". :)

Om man får til TVersity, så kan man like gjerne bruke det, det er hverfall min erfaring.

 

Eneste jeg kom til å tenke på, kan TVersity spille av .mkv-filer?

Lenke til kommentar
Jeg bruker også dette programmet. Jeg knotet litt for å få til TVersity, men med PS3 Media Server åpnet jeg bare programmet og trengte ikke gjøre noe mer. Har ikke funnet ut at PS3 Media Server er bedre på noen annen måte, men det var bare så enkelt å "sette opp". :)

Om man får til TVersity, så kan man like gjerne bruke det, det er hverfall min erfaring.

 

Eneste jeg kom til å tenke på, kan TVersity spille av .mkv-filer?

Og .IMG + undertekstfiler

Lenke til kommentar

Måtte nesten teste litt selv om jeg har en dedikert avspiller. Kan ikke si at det gikk smertefritt, fikk ikke kontakt med ps3en, fordi jeg har trådløst nett? Testet litt av det som stod i readme/faq. Uansett så fikk jeg ikke testet noe, men selv oppsette på programmet virket bra. Eller så var han franskmannen ganske oppegående på engelsken, men jaggu meg kunne vært mye bedre.

 

"Eneste jeg kom til å tenke på, kan TVersity spille av .mkv-filer?"

 

Nja, er mulig, men er ofte stress å få ting til å stemme. Selv fikk jeg til å transkode selve og vist bilde på ps3en, men jeg fikk aldri til lyden. I tillegg var det kvalitetstap på bildet.

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar
Har bare brukt WMP11, er dette bedre? hva gjør det bedre?

 

Støtter andre prog flere formater? noen som gjør at jeg kan se img og iso filer på ps3?

 

Dette programmet er det eneste jeg vet om som støtter ISO filer. (litt usikker på .img filer men disse kan lett konverteres til ISO)

 

Det kan vise bilder og spille musikk rett ifra .zip og .rar filer. Jeg kunne spille av FLAC filer og få lyden ukomprimert. Streaming av internet-radio fungerer også bra men er litt knotete å legge inn enn så lenge.

 

Noe som var fint med TVersity var muligheten til å abonerer på video-podcaster o.l. Men jeg ser at akkurat dette kan erstattes av annen software og så kan ps3mediaserver stå for streamingen.

 

v1.00 er litt treg når man åpner en katalog med mye filer siden den ikke leser noe informasjon på forhånd. Men allerede i neste versjon skal dette forbedres ved at programmet bruker en database til å lagre mye informasjon.

 

Programmet krever jo ingen installasjon så er man misførnøyd så kan man bare slette katalogen man pakket ut til og alle spor etter programmet er borte.

 

Hvis utviklingen av programmet går i riktig retning så vil det antagelig erstatte TVersity hos meg. Jeg vil nok fortsette å remuxe MKV filene med mkv2vob siden dette gir beste resultat. (og fordi PC'n ikke er kraftig nok til transcoding av 1080p)

Endret av Topguy
Lenke til kommentar

Var nettopp hos en kompis(funkyhunk her på forumet) og han testet programmet. Da den nye 1.02 versjonen. Og han var stor fornøyd. Mkv 1080p filer gikk som bare det, bare man lot filmen buffre noe i starten siden peak bitrate kom opp i 80000 kb/s. Vi testet en del filmer, serier osv osv men kom ikke over en film som ikke fungerte.

 

Beste media programmet ever!

Lenke til kommentar

Jeg er lei av alle de små problemene jeg klarer å få i Tversity, så dette skal prøves med en gang. Takk for tipset!

 

Edit: Etter en rask time med leking, så er jeg godt fornøyd. Mediaserveren var oppe og gikk på andre forsøk (måtte bare restarte) og jeg streamer filer som jeg ikke har klart med Tversity. Tommel opp så langt!

Endret av 8ball
Lenke til kommentar

Genial måte programmet løser dette transcode eller ikke problemet. I hver mappe du browser finner du filene, samt en mappe som heter Transcoded. I denne mappen finner du de samme filene som i forrige mappe, men programmet transcoder dem. F.eks. Funkyhunk testet en liten musikkvideo. Bildet var bra men ingen lyd. Så han gikk inn i Transcoded mappen og startet samme fil. Lyd og bilde med en gang.

Lenke til kommentar

Slenger meg på her jeg oxo.

 

Jeg har testet en del varianter her, og programmet virker ypperlig. Både på musikk, filmer og bilder.

 

Jeg sammenlignet også en mkv fil som var ferdig konvertert med mkv2vob mot direkte transkoding og jeg kunne ikke se noe forskjell. Det eneste jeg merka var at bitraten var forskjellig. Mens ded var oppe i 80 mbit ved direkte transkoding så holdt den seg på 8-10 på en konvertert mkv fil.

 

Men alt i alt så fungerer det ypperlig.

 

Hvis jeg skulle ønske meg noe så måtte det være enda raskere navigering i filmene. Der syntes jeg det fremdeles går litt for tregt.

 

 

BigW

Lenke til kommentar

Ja, det finnes til Mac. Prøvde det hos en kompis med Mac. Eneste problemet vi fant der, som også sansynligvis gjelder for PC, var at det er en begrensning på antall mapper. Han hadde et ganske stort mappesystem hvor filmene ble liggende for "langt ut". Så han måtte flytte filmene ut fra mappene for å finne de. Tror det var maks 5-6 mapper man kunne gå inn i før man ikke kom lenger.

 

Synes også det var litt mer knotete å navigere i mappene på Mac'en fra PS3'en, men det var sansynligvis bare fordi det var annerledes enn på PC og jeg ikke er så kjent med oppbygningen.

Lenke til kommentar
Hvis jeg skulle ønske meg noe så måtte det være enda raskere navigering i filmene. Der syntes jeg det fremdeles går litt for tregt.

 

På nyeste versjonen kan du enable "Media Library" som jeg tror skal cache thumbnails og slikt at det går fortere.

 

Sjekk for oppdatering ofte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...