Gå til innhold

Store omstruktureringer hos Dell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil vi kanskje se Atom-prosessorer på servere i 2009? For enkle og ukritiske webtjenester kunne dette vært veldig ideelt – også med tanke på svært lavt effektforbruk og nedkjølingsbehov.
Forstår i såfall ikke behovet for egne maskiner til dette, bruk da heller et dertil egnet webhotell eller virtualisering i egen park.

 

De bør heller se å komme med dualcore Atom til netbooks.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dell har dårlig utvalg av bærbare maskiner i Norge (og deler av Europa): f.eks. kun en 13.3" (dyr), ingen 14.1" og 12.1" for privatpersoner. HP og Lenovo har flere maskiner i disse størrelsene. Håper at Dell kommer med noen alternativer snart...

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Dell funker fint for de 90% av alle folk som vil kjøpe en PC de kan plugge i veggen og som fungerer, og så glemme at den er der til den går i søpla 3-5 år senere. Og som kun vil ha noe til å komme på internett og bruke kontorprogrammer, og ikke helt vet hva de skal forvente/kreve av en maskin.

 

Å påstå at man vil kjøpe dell på HW.no forum blir derfor nesten som å banne i kjerka :p

 

Jeg har selv hatt dell (dimension 4400), og jeg fant fort ut at det skulle aldri mer bli fedig-PC på meg... Om dell går under (som de desverre sansynligvis ikke kommer til å gjøre) ville jeg ikke blitt noe lei meg i det hele tatt. Får håpe de ruller ut bedre varer utover i alle fall for alles skyld.

Lenke til kommentar
Dell funker fint for de 90% av alle folk som vil kjøpe en PC de kan plugge i veggen og som fungerer, og så glemme at den er der til den går i søpla 3-5 år senere. Og som kun vil ha noe til å komme på internett og bruke kontorprogrammer, og ikke helt vet hva de skal forvente/kreve av en maskin.

 

Å påstå at man vil kjøpe dell på HW.no forum blir derfor nesten som å banne i kjerka :p

Dell blir brukt av mange IT bedrifter som vet hva de driver med, så din påstand om at "Dell kun egner seg for de som ikke vet hva de skal kreve/forvente av en maskin" er feil.
Lenke til kommentar

Jeg tok hardt i, og det siste var i en litt tullete tone :p

I bedrifter kan de fungere fint som klientmaskiner som ikke har for store krav til hardware, og man får gode priser ved innkøp av mange.

 

For privatpersoner som kommer til å åpne pc'n etter hvert er ikke dell noe koselig. Du betaler blandt annet for en support-tjeneste som er (var i alle fall) lite tilfredsstillende, og du betaler også for muligheten til å sende HELE maskinen inn og få den tilbake senere. Dette gjør at du kan spare masse penger på å kjøpe ferdigbygg fra netthandler, eller bygge selv. Og du unngår da muligheten for å få crappy komponenter som allerede har utgått fra markedet, eller dell-spesifike komponenter som koster en formue å oppgradere/bytte.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Jeg tok hardt i, og det siste var i en litt tullete tone :p

I bedrifter kan de fungere fint som klientmaskiner som ikke har for store krav til hardware, og man får gode priser ved innkøp av mange.

 

For privatpersoner som kommer til å åpne pc'n etter hvert er ikke dell noe koselig. Du betaler blandt annet for en support-tjeneste som er (var i alle fall) lite tilfredsstillende, og du betaler også for muligheten til å sende HELE maskinen inn og få den tilbake senere. Dette gjør at du kan spare masse penger på å kjøpe ferdigbygg fra netthandler, eller bygge selv. Og du unngår da muligheten for å få crappy komponenter som allerede har utgått fra markedet, eller dell-spesifike komponenter som koster en formue å oppgradere/bytte.

 

Jeg har hatt Dell i 4 år, og når noe har vert galt, har det komt en servicemann hjem til meg dagen etter jeg ringte og fikset det som har feilet pc'en. Jeg har skiftet harddisk og tastatur. Også har det komt en og skiftet hele hovedortet når minijacken var ødelagt på min gamle Inspiron 2200. Men nå har jeg kjøpt Studio 15, og er kjempefornøyd.

 

Så dersom den servicen var så dårlig med deg, og maskinen var så dårlig som du vil ha det til, har du vert svært uheldig.

Endret av Hope93
Lenke til kommentar
Jeg tok hardt i, og det siste var i en litt tullete tone :p

I bedrifter kan de fungere fint som klientmaskiner som ikke har for store krav til hardware, og man får gode priser ved innkøp av mange.

 

For privatpersoner som kommer til å åpne pc'n etter hvert er ikke dell noe koselig. Du betaler blandt annet for en support-tjeneste som er (var i alle fall) lite tilfredsstillende, og du betaler også for muligheten til å sende HELE maskinen inn og få den tilbake senere. Dette gjør at du kan spare masse penger på å kjøpe ferdigbygg fra netthandler, eller bygge selv. Og du unngår da muligheten for å få crappy komponenter som allerede har utgått fra markedet, eller dell-spesifike komponenter som koster en formue å oppgradere/bytte.

 

Du tok visst for hardt i igjen gitt..

Nå har jobben brukt Dell i ein heil del år. Det har også vært store krav til at hardware skulle være bra.

 

Når det gjelder privat;

Ikkje koselig? Kanskje ikkje, men du må ivertfall nevn kva.

Support: Hjem på døren. Ja det er trist gitt. Dog så kan du velge vekk mye her.

Kan heller ikkje skjønne grunnen til at du skal kontakte Dell for å få nytt skjermkort når det gamle er utdatert. Ellers så skal det seies at Dell faktisk er ganske flinke til å oppgradere hardware på pc'en din om det kommer ny HW inn mellom din bestilling og levering.

 

Fakta er at Dell leverer greie maskiner. Så lenge du finner ein basis maskin som du ikkje oppgradere på Dell sine sider.

Har selv har noen Dell maskiner etter at eg ikkje orket å bygge pc'er lengre, samt overklokking ikkje var intressant lengre heller(..banner i kjerka nå. Vet det ;) )

Har oppgradert med meir minne og nytt skjermkort og maskinen kan gå 1-2 år til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...