Gå til innhold

Fjernkontroll for D90/D300


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har Camera Control pro 2 som jeg styrer min D300 fra pcen med. Breeze er billigere, men ellers skjønner jeg ikke hva som var så sensasjonelt med denne nyheten.

Sant. Har ikke prøvd CCP2 så veldig mye enda, men fungerer liveview her?

 

Det funker, blir riktignok ikke helt smoothe bevegelser på min maskin, men det har ikke plaget meg. Camera control er jo først og fremst til å foote produkt, gjenstander, macro osv. og da er det jo ikke så veldig mye bevegelse :)

Lenke til kommentar

LiveView og alle andre funksjoner fungerer etter min mening helt perfekt i Camera Control Pro. Det er spesielt moro med tanken på at USB kabelen kan strekke seg noen få meter - det gjør mulig å styre kamera i fra et ant rom.

 

D300 er også oppdatert med bedre støtte for Camera Control Pro i siste firmware 1.10

 

Det er også et veldig godt alternativ til f.eks. fjernutløsere - her er det 0 bevegelse.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Og med LiveView mode i CCPro2, kan du forstørre objektet opp til 200%

Her er et bilde hvor jeg har forstørret et "korn" fra frukttea til 50%.

 

post-31719-1230900192_thumb.jpg

 

Som dere ser, så er bildet mørkt. Derfor fokuserer jeg manuelt (AF duger ikke her)

(Det står en blits på hver side av fototeltet. Fototelt = kjølebag i dette tilfelle :))

Eneste ulempen, er at kameraet bruker mye strøm, batteriene går tom veldig fort.

Kameraet får ikke strøm fra PC via USB, så en bør vel egentlig ha nettadapter om en driver mye med dette.

 

edit - bildet til høyre (hele bildet), er siste bildet som er tatt (altså fortid).

Endret av arela
Lenke til kommentar
Apple fant jo opp begrepet pc, så du mener at MAC er crap?

Hvis du ikke skjønte det, så mente jeg at det er crap at det kun

kommer til (OBS, LINK!!-->)-->WINDOWSBASERTE MASKINER<--(<--OBS LINK!!)

 

Hvordan du fikk "Bah.. Bare for PC jo.. Crap." til å bli til at jeg hater MAC skjønner jeg virkelig ikke, men du har kanskje litt mye (eller lite?) som surrer rundt blant de små grå.

 

Og nei, dette var ikke en invitasjon til videre diskusjon ang. dette temaet. Hold tråden ren for dritt. Har du noe du vil si, send en mail. Kontaktinfoen min _bør_ du klare å finne frem til. Med mindre du tolker kontaktinfoen min til å være oppskrifter til Tiramisu..?

Endret av MSg
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...