Gå til innhold

Test: Sidewinder X6 Keyboard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei takk, hvorfor skal de plent skille numberpaden fra selve tastaturet. Unødvendig i mine øyne. Jeg synes Logitech sitt G11 eller G15 med bakgrunnsbelysning er et bedre valg. Er det ikke om natten gamere gamer da?

Sikkert fint for alle de venstrehendte rundt om i verden. ;) Tilpassningsmuligheter er alltid fint. Kanskje bruker man ikke numpad-en i det hele tatt, og da er det fint å kunne ta den av. Dog, tastaturet blir litt breiere enn det hadde trengt om man har numpad koblet til. Synes forsåvidt tastaturet så ganske ok ut. Bakgrunnsbelysning er kult, men foretrekker hvit bakgrunnsbelysning. Man ser hvitt lys mye bedre enn rødt (hvertfall jeg).

Lenke til kommentar

Veldig hendig med at numpadden kan skifte side. Då blir hendene nærmare kvarandre. For min del var det veldig bra. I mitt tilfelle blei tastaturet øydelagt etter eit par dagar, sakte men sikkert. I-knappen svikta, slik at eg måtte trykke hardt for å få skrive noko. Det var akkurat som eit virus, for plutseleg var heile området rundt i-knappen umoglege å skrive på. Deretter sendte eg det inn igjen og kjøpte eit Apple-tastatur som er mykje deiligare å skrive på.

 

Overall var dette nok eit tilfelle for min del at Microsoft svikta meg. Var nok siste gang eg kjøpte mus/tastatur frå dei.

Lenke til kommentar

Snodig, en venn av meg kjøpte dette tastaturet, og opplevde det samme som Gizmo93.

 

Tastaturet sluttet å virke en tast av gangen. Han fikk byttet det, men det samme skjedde med det nye..

 

Holder meg til Zboard Merc. Har fungert brillefint. litt "plasticy," men utrolig behagelig for gaming. Jobbe gjør jeg på laptopen :p

 

Oppgraderer til Merc stealth snart..

Lenke til kommentar

Hadde det samme problemet med at I og etterhvert også tastene rundt sluttet å virke. Dette skjedde allerede etter 1 uke og jeg må si jeg ble veldig skuffet. Men i stedet for å sende det inn og vente i flere uker tok jeg og skrudde det fra hverandre og gikk over hele med luft-på-boks fra binders i tilfelle det var noe rusk under tastene som var problemet. Når jeg satte det sammen da var problemet borte og har fungert feilfritt i 2 mnd nå. Har prøvd litt forskjellige tastatur, men til nå har jeg ikke funnet noe jeg liker bedre enn dette tastaturet. Anbefales på det sterkeste

Lenke til kommentar
Nei takk, hvorfor skal de plent skille numberpaden fra selve tastaturet. Unødvendig i mine øyne. Jeg synes Logitech sitt G11 eller G15 med bakgrunnsbelysning er et bedre valg. Er det ikke om natten gamere gamer da?

Sikkert fint for alle de venstrehendte rundt om i verden. ;) Tilpassningsmuligheter er alltid fint. Kanskje bruker man ikke numpad-en i det hele tatt, og da er det fint å kunne ta den av. Dog, tastaturet blir litt breiere enn det hadde trengt om man har numpad koblet til. Synes forsåvidt tastaturet så ganske ok ut. Bakgrunnsbelysning er kult, men foretrekker hvit bakgrunnsbelysning. Man ser hvitt lys mye bedre enn rødt (hvertfall jeg).

 

Rødt er mildere for nattsynet enn hvitt. Så om man faktisk har bruk for det lyset, altså man spiller i et mørkt rom, så ville det kanskje vært litt greit å ha litt nattsyn til dopauser eller påfyll av drikke.

Lenke til kommentar
Aner jeg muligheter for ekstramoduler som kan kjøpes utenom og plugges i på sidene? :grin2:

Pratet med noen fra MS på en messe om dette keybordet, du kan ikke ha en numpad på hvær side noe som kunne vært smart, Kansje en dedikert pad for spill wasd+ programerbare knapper rundt, enten duplisere vanlige knapper eller makroer.

Lenke til kommentar

Manglende Windows-tast på høyre side bør da telle som et minus. Og hva er poenget med den rekka med taster som begynner på S? Hauger med makro-taster gjør det bare stygt. Det samme gjør de to digre runde hjulene. Volum-hjul er veldig praktisk og fint, men det burde også vært et scroll-hjul f.eks nede på venstre side av tastaturet.

 

Det sto ikke noe om knirking men noe sier meg at systemet med to løse deler kan bli knirkete og lealaust.

Lenke til kommentar

bluetooth mellom de 2 delene hadde vært en grei løsning mener jeg, så små F1-F12 er plagsom for gamere(vi banker løs ett eller annet sted oppi der og treffer en multimedia knapp >_< små f1-f12., uhm ka mer, jo gamere er da ikke spesielt glad i håndledde støtte faktisk, og mange progamere sitter FORTSATT med keytronic ala tastatur, og faktisk nesten aldri med G15, den nye generasjonen kansje.

 

Se litt på den hardbanka sør koreanske progamer leaguen, der har ingen jeg har sett av de 1000 "vodsa" jeg har sett brukt G15 eller noe spesielt tastatur, mus er noe de er litt kresne på, responsiv men enkel er det mange som ønsker, mens andre litt G5 aktig..

 

men jaja, egentlig så må det jo være litt mere som dette :

 

-Windows tast på høyre side(mange liker faktisk å fjerne den på venstre side.

-Kansje litt for "ergonomisk" for en stor andel gamere.

 

resten, for det meste sånn det skal være :thumbup:

 

jeg trur nok det er mange hardbanka gamere rundt som er enig i akkuratt det, noen som klarer å skrive fortere på detta enn ett godt gammel keytronic ala tastatur, let me know! :p

Lenke til kommentar
Det sto ikke noe om knirking men noe sier meg at systemet med to løse deler kan bli knirkete og lealaust.

 

Knirkete er det ikke. Det er bare festet med to ganske kraftige magneter, og selve leddet gir ingen lyd fra seg.. Naturligvis sitter det løsere enn om plasten var smeltet sammen, men har ikke opplevd at det løsner når jeg ikke ønsker det. Tastaturet kan fint skyves og flyttes på pulten uten at det går fra hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...