Gå til innhold

Intel virker lite interessert i Nvidia-brikkesett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rent produktteknisk er midlertid Intels grafikk lett match for Nvidia og de fleste brukerne vil definitivt satt pris på litt heftigere ytelse enn det som er dagens tilfelle. På en annen side ville prisen økt bra.

Hvor høy økning i pris kan man regne med?

Er ikke pristaket for en netbook allerede nådd når prisen, i det minste på 10-tommerne, begynner å nærme seg 4.000?

Lenke til kommentar
Her er det to krefter på spill.

Intel sine erfaringer med Nvidia tidligere med deres brikkesett til Intel plattformen som var ganske enkelt rent skrot.

Det har vært trøbbel med high-end chipset, aldri integrerte chipset som dette. Hvor mye problemer har du hørt om med nForce 730i og 630i??

Dessuten skyldes mange av disse problemene også Intel sin elendig dokumenterte og proprietære FSB. Det har skjedd flere ganger at det har blitt gjort justeringer som Intel har "glemt" å fortelle om. Det er en grunn til at det er lite problemer med nVidia sine nyere AMD chipset.

Lenke til kommentar
Min Wind kan allerede kjøre 720p og med neste åpning av pcen setter jeg inn 1 GB til så klarer den 1080p. Så jeg håper nvidia sin løsning klarer litt mer enn det :p

Kan umulig tenke meg til at Winden din kan kjøre 720p. Min acer 1 har også Intel atom og har ikke sjanse i havet. Ram har ingenting å si på 1080p, det er kun prosesseringskraft det står på.

Lenke til kommentar

Dette er en av grunnene til at jeg misliker Intel. De misbruker sin makt ved å stikke kjepper i hjulene på konkurrentene. Slikt er til ulempe for oss forbrukere.

 

Men seriøst, hvilken hensikt har det å kunne kjøre hd filmer på en 8-10 tommers skjerm ?

Ikke glem at maskinene har plugg for ekstern skjerm. ;)

Jeg kunne godt tenkt meg en minibærbar ved siden av TVen.

 

Kan umulig tenke meg til at Winden din kan kjøre 720p. Min acer 1 har også Intel atom og har ikke sjanse i havet. Ram har ingenting å si på 1080p, det er kun prosesseringskraft det står på.

Har tar du nok feil. Det er ikke bare prosesseringskraft det står på. Valg av avspiller er veldig viktig. Andre viktige faktorer er SSD/harddisk, OS og filsystem.

Lenke til kommentar
Min Wind kan allerede kjøre 720p og med neste åpning av pcen setter jeg inn 1 GB til så klarer den 1080p. Så jeg håper nvidia sin løsning klarer litt mer enn det :p

Kan umulig tenke meg til at Winden din kan kjøre 720p. Min acer 1 har også Intel atom og har ikke sjanse i havet. Ram har ingenting å si på 1080p, det er kun prosesseringskraft det står på.

 

720p skal kunne gå,min 1000H fikser det, men selvfølgelig ikke 1080p. Mer minnne hjelper ikke. Raskere minne vil hjelpe noe (har 2 GB CL4 i min), men 1080p er en umulighet uten annet brikksett. Dersom Intel begynner å oppføre seg som en monopolist vil nok dette slå tilbake på dem selv. Forventer full HD på en Intel Atom plattform i løpet av 2009.......

Lenke til kommentar
Min Wind kan allerede kjøre 720p og med neste åpning av pcen setter jeg inn 1 GB til så klarer den 1080p. Så jeg håper nvidia sin løsning klarer litt mer enn det :p

Kan umulig tenke meg til at Winden din kan kjøre 720p. Min acer 1 har også Intel atom og har ikke sjanse i havet. Ram har ingenting å si på 1080p, det er kun prosesseringskraft det står på.

 

720p skal kunne gå,min 1000H fikser det, men selvfølgelig ikke 1080p. Mer minnne hjelper ikke. Raskere minne vil hjelpe noe (har 2 GB CL4 i min), men 1080p er en umulighet uten annet brikksett. Dersom Intel begynner å oppføre seg som en monopolist vil nok dette slå tilbake på dem selv. Forventer full HD på en Intel Atom plattform i løpet av 2009.......

Grunnen til at jeg sier det vil gå når jeg får satt inn 1 GB ekstra, er at da blir 256 MB tildelt skjermkortet, mot 128 MB som er tildelt nå ;) Detta har blitt testa av andre på msiwind.net så det funker..

720p går uten problem som sagt. Mulig jeg må trykke på overklokkingsknappen på min Wind for å få 1080p til å kjøre glatt, men det må jo testes :)

Lenke til kommentar

TAKK FOR INFO'EN!

 

Det vi får da er ræva støtte og ustabile maskiner istedet, stemplet (Intel was here)

 

Håper å ber at AMD ombestemmer seg å kommer med en netbook platform. De har jo kjempe potensial til å knuse Intel her. En AMD 64 klokket ned til 1Ghz sammen med det mest effektgjerrige ATI chipsettet brukte mindre totalt effekt enn Intel Atom med Intel Chipsett og hadde en ytelse Atom bare kunne drømme om.

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg sier det vil gå når jeg får satt inn 1 GB ekstra, er at da blir 256 MB tildelt skjermkortet, mot 128 MB som er tildelt nå ;) Detta har blitt testa av andre på msiwind.net så det funker..

720p går uten problem som sagt. Mulig jeg må trykke på overklokkingsknappen på min Wind for å få 1080p til å kjøre glatt, men det må jo testes :)

128 vs. 256MB på skjermkortet har ingenting å si for hvordan avspillingen av 1080p går.

 

Det er sikkert mulig for deg å spille 1080p rips med lav bitrate, men en H.264 film med samme spesifikasjoner som på en Blu-Ray plate kan du bare glemme...

Lenke til kommentar

Selv tror jeg de nett-pc'er som vi ser idag kommer til og bli forrandret snart. Den ytelse som vi synes er grei nå for og være første generasjon. Men ved andre må vi 1-2 hakk opp. Om AMD lager og bruker mye penger på bobcat så kan de kanskje kommer etter Intel ennå en gang. Men ved og bruke en X2 CPU som med ny produksjonsteknikk og effektivere strømstyring tror jeg er veien og gå her for AMD.

Lenke til kommentar

Det blir uaktuelt å kjøpe en Atom basert maskin uten 9300 eller 9400 integrert og hdmi utgang for å kunne kjøre HD film på større skjermer.

 

Latterlig at de gjør hva de kan for å begrense et produkts bruksverdi. I tillegg burde netbooks snart standarisere seg på 1280x800 skjermoppløsning på 10-11,1", alt annet er hverken fugl eller fisk.

 

Jeg håper vi ser mer vettuge netbooks i løpet av 2009, og gjerne med dualcore hvor man kan deaktivere en kjerne(type nehalem funksjonalitet) og aktivere den kun ved strømtilkobling eller eget ønske.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...