Gå til innhold

Samsungs 2009-modeller avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende!

 

Glimrende med flere USB-porter og bedre formatstøtte. I dag er formatstøtten svært skrøpelig: MPEG2/4 og Mp3.

 

Jeg gjetter på at 9-serien med LED baklys kryper nedover i prisklassene og størrelseklassene. 6- og 7-serien regner jeg med får store prisfall i de øvre klassene og at det tilføyes 1-2 hakk større skjermer. (60 og 70 tommer)

Lenke til kommentar

Med de annonserte formatene (2009) synes jeg formatstøtten begynner å bli oppegående. MKV var overraskende, men en veldig god nyhet.

 

Samsung har per i dag også LED i den rimeligere 7-serien (786- og 796-modellene). Tror også dette kommer i lavere modellserier fra neste år. Håper også toppmodellene får enda bedre individstyring av LEDene (dagens LED justeres i grupper, 16 stk. om jeg ikke husker feil). Tror også 2009 blir året hvor interpolering (100Hz/200Hz) får et løft (les: mindre artefakter).

 

Samsung har allerede store skjermer i portefløjen. Bla 60" plasma, 70" LED (F96), og en 102". De to sistnevnte er derimot svært kostbare (350k for 70"), og er gjerne velkomne lenger nede på prisstigen.

 

Angående inputlag kan en gjennom året se en trend ved at Samsung har skjerpet seg vesentlig. 6-serien har fått en nyere firmware som skal fikse opp i mye, og den nyere 8-serien skal være eksepsjonelt bra på dette punktet.

http://avforum.no/forum/tv-apparater/78560...60-46-52-a.html (se bilde i første post)

Lenke til kommentar
De burde lage TV med nettverkstøtte som spiller av alt av formater.

Herregud som det hadde slått an. Praktisk løsning.

 

2008 modellene av 7-, 8- og 9-serien til samsung har jo nettverkstøtte og 2009 modelle kommer med støtte for flere formater :)

Mener å huske at det ble nevnt noe ang. nettverkstøtten i denne episoden av Tekzilla

 

 

Samsung LE52A866

 

Tilkoblinger

Kontakter:VGA (15pin D-Sub) Inndata, S-Video, SCART, Komponent, Kompositt, HDMI, 10/100 Mbit nettverk

Samsung LA46A950

 

Like the Series 8 before it, you get a generous four HDMI ports, and an Ethernet port for streaming weather information and media content from a DLNA server (a PC or NAS unit).

Endret av rubix
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...