Gå til innhold

Feature: Den kreative revolusjonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Speler Morrowind enda, takket være den sinnsvake mengden med mods som fins der ute. Spelet har blitt så fantastisk pent etterkvart

 

Og Spore, strengt talt, er kanskje kjempegøy for ein stor gruppe mennesker, men den editoren skulle ha inkludert resten av spelet også, siden alt anna av spelet er dørgende kjedelig etter 3 timer.

Endret av Morghus
Lenke til kommentar

Slike artikler gir meg alltid et stort smil om munnen. Jeg blir så glad for at dere skriver om slike ting på Gamer, og ikke bare om alt det nye. Jeg elsker at dere skriver om det jeg vokste opp med på C64 og Amiga, og gir meg muligheten til å gjenoppdage alt det jeg hadde glemt.

 

Du skriver veldig bra Joachim, og artiklene dine engasjerer meg hver eneste gang. Stå på!

Hjelp oss gamlegutta med å mimre og kose oss med nostalgien.

 

PS. Siden vi snakker om kreativitet må jeg nesten få lov til å nevne "Fantavision" på Amiga, samt "RSI Demo Maker". Det var programmer jeg brukte utrolig mange timer/dager/uker på.

 

PSS. Dette husker jeg også jeg brukte en del timer på: http://www.youtube.com/watch?v=qSeYivHZpB8

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar
Hei

 

Muleg dette er flisespikking men blir det ikkje litt feil og nemne TrackMania uten og nemne Stunts?

 

PS: Takk for nokk ein god artikkel

Jeg tenkte det samme. Jeg er neste helt sikker på at Trackmania må være inspirert av Stunts. Men samtidig så tar jo TM konseptet enda lenger ut ved å inkludere hjernetrim-modus og deling over Internett.

Lenke til kommentar
Hei

 

Muleg dette er flisespikking men blir det ikkje litt feil og nemne TrackMania uten og nemne Stunts?

 

PS: Takk for nokk ein god artikkel

Jeg tenkte det samme. Jeg er neste helt sikker på at Trackmania må være inspirert av Stunts. Men samtidig så tar jo TM konseptet enda lenger ut ved å inkludere hjernetrim-modus og deling over Internett.

 

Og Stunts var vel igjen inspirert av Stunt Car Racer - http://en.wikipedia.org/wiki/Stunt_Car_Racer

Men man kunne kanskje ikke lage egne baner på Stunt Car Racer.

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar

Jeg nevner ikke Stunts (selv om jeg kanskje burde), men jeg tar med Racing Destruction Set og Rally Speedway, begge bilspill som lot deg lage egne baner, og som kom ut lenge før Stunts.

 

Grunnen til at Trackmania får så stor plass er egentlig ikke at det er et bilspill med et godt redigeringsverktøy, men måten redigeringsverktøyet er integrert i gameplayet (bl.a. gjennom puzzle-modusen) og måten det fungerer i forhold til å gi spillet nytt liv over nettet. Dette er områder hvor jeg mener Trackmania har vært med å pløye ny mark i spillindustrien.

Lenke til kommentar

problemet med moddingen er jo at mange spillutviklere ikke gir ut verktøy til det., sånn som ubisoft og eidos.. grrr..

 

sååå mange spill jeg ksulle ønske jeg hadde mods til, som hitman blood money, splinter cell 3 og 4.. men neiiiida, finnes ikke EN jævla mod, kun brett til splinter. :(

 

Jedi Knight 2 og Jedi academy er de beste når det gjelder modding, finnes vel flere tusen mods, modeller og brett.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...