Gå til innhold

Dell frir til spillerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, det der èr overpriset.

Hvordan SSD er det snakk om forresten?

Hvis det hadde vært Intel SLC 128GB som satt i versonen til 29.000 så hadde jo prisen vært grei nokk...

 

Vitsen med å ha 128GB SSD, 150GB 10k rpm (velociraptor håper jeg!), og 1TB hdd, er å ha windows på SSD, de spill og programmer som eventuelt blir for store for SSD går på 10k rpm disken, og alt bulk storage som musikk, film, og serier ligger på 1TB disken.

Det er akkurat samme lagrings-oppsett som jeg har. Men jeg har 64GB fra 2 ssd i raid, 300GB velociraptor, 1TB WD greencaviar, og 3,5TB med eksterne harddisker for backup og langtidslagring.

 

Jeg ga 30.000 for en AMD basert rigg i høst (sjekk sig), og jeg angrer ikke på at jeg kjøpte den i stedet for å vente og kjøpe en slik som dette. (pris er med skjerm og G15 tastatur)

Lenke til kommentar

Har selv et Dell XPS 730 kabinett og la meg advare alle dere som tenker på å kjøpe en Dell XPS og som samtidig liker å oppgradere PCen av og til: Gå for noe annet istedet. Det er så jævli latterlig at Dell skrøt av at 730 introduserte muligheten til å oppgradere og modifisere PCen (De gamle var BTX), 80% av delene er fortsatt custom laget, halve kabinettet er limt sammen (både topp -og bunnplaten) for ikke å snakke om at det veier ekstremt mye og er ekstremt stort. Når det er sagt så er kabinettet et jævli fint, har selv den røde utgaven så utseende er det ingenting å utsette på. Alikevel er det rett og slett for mye trøbbel med dette kabinettet sånn konstruksjonsmessig og med tanke på selvbygg.

 

EDIT: Den perfekte julegave? Hvem i alle dager har råd til å kjøpe en slik i julegave til noen som helst?

 

Og en ting til: Man kan sikkert ikke kjøpe den røde eller den blå utgaven i Norge. 730-modellen kan bare kjøpes i sølv(som er den styggeste, imo). Skal man ha den blå eller den røde så må man kjøpe fra f.eks. USA. Da kommer toll i tillegg samt overføring av garanti osvosv.

Endret av Amento
Lenke til kommentar

Kan jo ikke bli sinna på Dell for deres dumme og latterlige markedsføring. Alle firma gjør det der. Ta en titt på en reklamepause på tv f.eks. Elkjøp mener jo at LCD Tv'er til 10 000 kr er flott julegave til barna, Jysk mener en seng til 15 000 er den perfekte gave til noen du er glad i, å for noen år siden husker jeg at VW skulle ha det til at den nye Polo var THA julegave det året. Listen er uendelig lang. Alle prøver seg.....

Lenke til kommentar

Nåvel, jeg bestillte en slik i går og det er julegaven min i år.

 

Har fra før en tidligere versjon av XPS med samme type kabinett og har vært veldig fornøyd med den maskinen. Det er diger som en tanks, men er stille og leverer bra ytelse. Det har vært kontormaskinen min det siste halvannet året og har gjort jobben bra.

 

Den jeg nå har bestillt blir gaming burken hjemme. Har hatt en selvbygg det siste året men har vært skuffet over både hastighet og støy i denne.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...