Gå til innhold

Acer og Asus i tet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg venter på Samsung NC10, som visstnok er en av de bedre netbookene som er tilgjengelig.

 

Video-review

Bildegalleri

 

Den er en av de få netbookene jeg vet om som kommer med 6-cellers batteri som standard. Tastaturet skal være like bra som eller bedre enn Acers Aspire One og MSIs Wind. Personlig liker jeg utseendet godt, dog kan metallisten rundt diskuteres. En fiffig detalj er På-knappen (samme som på Dell Inspiron)

 

samsung_nc10_g16.jpg

 

På epost sier Samsung Norden at den ikke er forventet til Norge :cry: , men manualen er nå blitt oversatt til norsk, svensk og dansk :wow:

 

NC10 kommer godt ut i flere tester og har fått egen fanside.

 

Edit: Lagt til lenker.

Endret av Raggi (RayRay)
Lenke til kommentar

Grunnlaget for å kjøpe en "netbook" er jo at den skal være billig og kunne utføre basis funksjonene til en PC. Kanskje MSI, Lenovo og disse modellene med 2.5" hdd tok litt for hardt i når de bestemte seg for å sette inn større hardisk som gjør at prisen blir høyere. Man får tross alt en billig Eee eller Aspire One + en 320GB ekstern hdd for prisen av en av de andre modellene med intern 2.5" hdd.

Lenke til kommentar

Lenovo er på banen. Bare at de har liksom ikke tatt noe stor del av kaka. Som alle vet, så kjøper man ikke en slik minilaptop pga ytelse. Derimot kan det være meget nyttig at den har en viss kvalitet, ettersom at den skal kunne dras med overalt. Lenovo er derfor løsningen! Dog, den koster fort en høvding mer. Men det er det verdt.

Lenke til kommentar

Samsung er også min favoritt. Den er på A-listen over testede produkter på www.pcpro.co.uk. Sjekk testen:

 

http://www.pcpro.co.uk/reviews/234621/samsung-nc10.html

 

Men hvis vi venter litt så får vi nettbøker med både dual core atom-prosessor, og forbedret innebygd grafikk. Ikke så godt å si når de kommer, kanskje.

 

Har kjøpt en Asus eeePC 1000h på jobben. Den er veldig bra, kanskje bortsett fra litt klumpete design. Men jeg kommer til å sende den videre til en kollega når jeg kan få samsungen - hvis jeg ikke holder ut til dual coren kommer da.

Lenke til kommentar

Til daglig bruk sitter jeg med en Lenovo T61p med prosessorkraft i hauger og monn, koblet til dockingstation og skjerm. Min lille "One", tweeket til mitt bruk, blir derfor et herlig reisefølge. Jeg kan skrive det jeg vil med OO.org, se film med VLC og chatte i veg med innebygget kamera.

Jeg har oppgradert minnet til 1,5 Gb og satt inn et minnekort som automatisk utvidet ssd'en til 24 Gb (21,5 reelt). Alt dette for 2200 kroner (hadde en minnemodul liggende).

Poenget er at dette oppsettet gjør samme jobben som de litt dyrere, og som Linuxversjon er den raskere enn xp versjonene.

En ekstern harddisk i hjemmenettverket sikrer tilgang på alle filer jeg trenger. Jeg har blitt skikkelig glad i min "One", og til prisen av under 2000 kroner, så får man det man trenger. Det kan godt være at Lenovo's eller HP's maskiner er kulere, ser bedre ut osv. men strengt tatt, man kan like godt gå for den som er "god nok" når det gjelder slike maskiner.

Dermed kan du bruke den ekstra høvdingen til andre ting - som en litt finere julegave til kjæresten enn det du først budsjetterte med.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som vil ha en sånn liten bærbar med nok kraft til å spille spill på? Hvorfor skal en spillepc alltid være flyttbar i steden for bærbar? Den trenger ikke nødvendigvis koste mindre enn nok 3000.

 

Jeg går ikke å kjøpe meg en mini bærbar for nok 3000 for å sitte på facebook....ganske hjernedødt det.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Helt enig med bo1e. For egen del kjøpte jeg Eee 1000 for å slippe å drasse på 3-4 Kg's beist på tur. Siden jeg både har fotodilla og generelt liker å knotte litt på fritiden, både bildebehandling, websnekring, surfing og annet, savnet jeg noe virkelig lite og lett å dra med på hytteturer, reiser samt ut i hagen. Og Eee'n innfrir svært bra. Bare man tilpasser seg lav oppløsning (mye unødvendig drit som verktøyliner og annet kan skrelles bort) går det utmerket an å få gjort unna ting med denne. Jeg har sågar kjørt Need4Speed Hot Pursuit 2 på den med hell. Det gikk knirkefritt og til overmål støttet den 1024 x 600, som dermed heller ikke er så krevende oppløsning. Facebook-skvæl og annet i den kategorien har vel heller ikke mye med krav til maskinvare å¨gjøre. Minimaskinene er reisemaskiner og gjør jobben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...