Gå til innhold

Test: Asus VK246H


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Asus MK241. Så å si samme skjerm bare litt bedre utstyrt og bedre design. Den fysiske intillingsmulighetene er utrolig dårlig, det er stor sjanse at du blir dritsur pga av dette, jeg ble det i allefall. Skjermen ser smooth ut og er ganske bra, men som sagt, tenk deg godt igjennom før du kjøper en skjerm med såpass dårlig fysisk instilling!

Lenke til kommentar

Jeg har vw222u, og skal egentlig ikke forsvare mangelen på fysiske innstillinger, men høyden var perfekt for meg :D Men kunne gjerne tenke meg at man kan snu den for å vise ting til folk som sitter ved siden av, har allerede ripet bordet litt pga det.

 

Designet er også et av de bedre imo (matt svart ramme, med en kjempetynn lakkkant ytterst, og sølvkant nederst)

Lenke til kommentar

Å jeg som ikke har noen planer om å bytte ut min 20ms 19" skjerm...

Om en skjerm har 2ms eller 8ms har i praksis ingenting å si for vanlig bruk...

Man kan kanksje si at ms på skjermer er blitt som Megapixel kappløpet på digitalkamera, på tide å slutte å syte over....

 

Eneste minuset jeg ser i følge testen er bakgrunnlyset som skinner gjennom overalt.. (gjennom det perfekte sortnivået....)

 

Dere sier ikke noe om lydkvalitet.? er det like dårlig som laptophøyttalere.? (jeg skummet litt)

Endret av Tore
Lenke til kommentar
Nå har jeg aldri hengt meg opp i ms, fordi den sier ingenting, fordi for å oppnå 2ms må man kjøre i 500hz. En vanlig 60hz holder seg litt under 17ms.

 

Formel: (1/hz)*1000=ms

 

16:9 er det svært få filmer som lages i, vanligvis vil du få en svart stripe uansett.

 

Feil, om man har en 60 Hz skjerm, med en responstid på 17 ms over hele fjøla, så vil i utgangspuntet skjermen aldri vise riktig bilde, la oss si man skifter fra svart til hvitt og tilbake annenhvert bilde. Og det tar 17 ms å skifte fra svart til hvitt, og motsatt, da vil bildet være en grånyanse mellom svart og hvitt i alle de 17 millisekundene, dermed er det ikke riktig at man ikke trenger lavere resonstid enn tiden en frame vises.

 

AtW

Lenke til kommentar

Om en skjerm er 24ms eller 2ms har mye og si i praksis på spill, men tallene kan vel lyve ganske mye uansett.

 

Det jeg har gjort er å spillt battlefield 2 på 2 ulike skjermer.

 

En gammel 19 husker egentligi ikke om det var 18-24-eller midt i mellom her mot en 2-3ms Wievsonic skjerm.

Uansett så var det enormt med etterslep på spillfrontet, spesielt ved flying av jetfly, og risting med med musa for å framtvinge, samt visuelle stillestående ting. STOR FORSKJELL.

 

Jeg snakker utifra en pratisk erfaring. Ikke en teoretisk formel.

 

Kluet er, kjøp gamer-skjerm hvis du skal spille.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...