Gå til innhold

Youtube med egen HD-side


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes dette High-Definition er så latterlig. Er da faen ikke High-Definition på det greiene vi ser der. VHS kasettene mine ser langt bedre ut på skjerm.

Bildet er jo så komprimert og kornete at det ikke ser ut som noen ting.

 

Ta dere en titt på filmen som ligger ute på http://stage6.com/ Den er jeg med på å kall HD video.

Synes nå det ser ganske så bra ut jeg da:

Lenke til kommentar
Jeg synes dette High-Definition er så latterlig. Er da faen ikke High-Definition på det greiene vi ser der. VHS kasettene mine ser langt bedre ut på skjerm.

Bildet er jo så komprimert og kornete at det ikke ser ut som noen ting.

 

Ta dere en titt på filmen som ligger ute på http://stage6.com/ Den er jeg med på å kall HD video.

Synes nå det ser ganske så bra ut jeg da:

 

Kjør det i fullskjerm.

 

For de som forstår oppløsning og komprimering er en tilnærming til dvd-kvalitet et ekstremt løft fra dagens youtube, men for "mannen i gata" er det betegnelsen "HD" som er greia.

 

Se bare på kompaktkamera. I hvor mange år har ikke de hatt oppløsning langt over 1080p, men først nå er det et salgsargument med HD.

Lenke til kommentar

@eunaas: Skulle neste tro at du har kikket på normalversjonen av de aktuelle videoer.

 

Men det er klart ikke HD dersom vi snakker om Blue-Ray (720p og 1080i filmer). Nå kan filmer med høy oppløsning også lages kornete om man vil det. Men det er som andre skriver, en betydelig høyere kvalitet enn tidligere.

Lenke til kommentar

Selvsagt ser man forskjell, men det er ikke det det handler om, mener jeg da. Når man reklamerer for HD, så utgir man også at det er i "bluray" kvalitet. Og det er feil. For det er langt mer rett å kalle det VHS. Samt at filmene er såpass kompimert at vi ser jo ikke annet en disse komprimeringsrammene i hele bildet.

 

Se på snowboard filmen som ligger på stage6 sine sider i fullskjerm, se etterpå på en random HD film fra Youtube. Dere ser da forskjellen her.

 

 

HD har vel erstattet den gode gamle i'en.

Lenke til kommentar
Når man reklamerer for HD, så utgir man også at det er i "bluray" kvalitet.

Det gjør man jo ikke, man sier bare at dette er HD-materiale, noe det faktisk er. HD kan fint ha dårlig kvalitet, men det er likefullt HD. Ta tidlige HD-sendinger på TV, filmer for eksempel. Det er nok av høyst middelmådige sendinger som har blitt kringkastet, men joda, HD er det.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Dere som ikke er imponert over kvaliteten på HD filmene må gjøre noe feil. Selvfølgelig er det ikke ukomprimert materiale det er snakk om, da en BluRay film er på 30~ GB. Skulle tatt seg ut om vi måtte streame flere gb for å se en film på YouTube.

 

Sammenlignet med hva det var så er dette en enorm forbedring. Skjønner ikke at folk kan klage på en så bra gratistjeneste som YouTube.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det ikke ukomprimert materiale det er snakk om, da en BluRay film er på 30~ GB.
Nå er jo også Blu-ray-video kraftig komprimert i forhold til råvideo. ;)
Sammenlignet med hva det var så er dette en enorm forbedring. Skjønner ikke at folk kan klage på en så bra gratistjeneste som YouTube.

Jeg er enig. Jeg har ikke hørt mye klaging på bildekvalitet på Youtube tidligere, selv om kvaliteten har vært så som så. At den nå har blitt kraftig forbedret klarer jeg ikke å finne noe negativt ved. At man skal få Blu-raykvalitet fra en tjeneste som Youtube i dag ser jeg på som urealistisk. Jeg tror litt av problemet er at HD for folk flest er synomynt med gull og grønne skoger.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Dere som ikke er imponert over kvaliteten på HD filmene må gjøre noe feil. Selvfølgelig er det ikke ukomprimert materiale det er snakk om, da en BluRay film er på 30~ GB. Skulle tatt seg ut om vi måtte streame flere gb for å se en film på YouTube.

 

Sammenlignet med hva det var så er dette en enorm forbedring. Skjønner ikke at folk kan klage på en så bra gratistjeneste som YouTube.

 

Tidligere har youtube hatt noe som neppe kan betegnes som annet enn horribel kvalitet. Den eneste grunnen til at man godtar det er fordi det er streaming. Disse HD-videoene ser ikke ut til å ha HD-oppløsning, dvs 720p eller mer. Og om de ar det er det ikke et klokt valg i mine øyne, da kvaliteten ikke er bedre enn at de da kunne brukt plassen på mindre aggresiv komprimering, kontra større oppløsning. Dessuten er det ikke slik at valget er enten 15 GB per ime, eller dagens kvalitet, det finnes mye imellom disse punktene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...