Gå til innhold

Kjøp av aktive monitorer


Anbefalte innlegg

Hei! Er greit lei av dårlige PC-høyttalere nå, og har tenkt å investere i et par aktive monitorer til PCen min.

 

Har vært å hørt på noen Yamaha HS50 som jeg synes var litt vel skarpe, mye diskant og mangel på lavtone. Hørte også på et par Fostex som jeg ikke husker modellen på, men ca. samme prisklasse. Ingen av dem overbeviste meg egentlig helt. Etter mye leting på internett er det klart at KRK's RP5 monitorer er de som generelt for mest skryt. Bedre enn både M-audio, Yamaha, Fostex og det meste sies det i denne prisklassen. Likevel synes jeg det blir dumt å kjøpe uhørt.

 

Derfor lurer jeg både på om noen har meninger angående hvilke monitorer jeg skal velge, og ikke minst: Er det noen som fører KRK i Trondheim?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men et spørsmål:

 

Høyttalerne vil uten tvil mest brukes til å høre på musikk, så for meg er det viktigste at de gir så god lydkvalitet som mulig og at de er behagelige å høre på. Ikke at de er så "flate" som mulige. Jeg er ute etter GOD lyd!

 

Vil disse KRK'ene passe for min bruk? Eller bør jeg satse på noen andre høyttalere? Det må jo være god lyd i dem, i og med at de brukes i studioer, tenker jeg liksom..

Lenke til kommentar

Har ikka peiling, men det er jo faktisk sant. relativt mye billigere.

Her er mailen jeg fikk:

 

 

Vi venter KRK RP6G2 inn på lager mot slutten av denne uken, julerushet i desember gjorde et stort innhogg i varelageret vårt. Siden du bestilte på nyttårsaften, har det vært bare 1 arbeidsdag fram til i går, så det blir veldig kort tid. Men vi står på sånn at du får monitorene dine så fort som mulig! De er veeeeldig bra!

 

 

 

Mvh

 

Are Kvamstad

 

RIFF Musikk AS

 

 

 

EDIT: Nå har de satt opp prisen betydelig mye mer!!!

 

2395 pr stk!!! Jeg betalte 1745 pr stk og til og med fri frakt!

Endret av boneraw
Lenke til kommentar

Det vil det være. Det som er spesilet med studiomonitorer er at de er laget på en spesiell måte for å kunne gjengi lyden akkurat slik den. altså egentlig et litt "flatt" lydbilde. Men ettersom det er en 6" på et ikke altfor stort gutterom funker disse høytalerne meget bra. jeg for min del skal bruke de i forhold til studiomiksing, men har hørt av flere at de funker også bra som "PC-anlegg".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...