Gå til innhold

Nettmøte: Hva gjør Sony Ericsson i 2009?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan gjerne vise til hvor jeg påstår at de er like, da. Poenget er at alle ANDRE modeller er prikk like, særlig softwaremessig. Xperia og C905 skiller seg ut som UNNTAK fra dette, i positiv retning. Hjelper ikke med briller hvis du ikke leser(/forstår) det som står.

 

 

 

Ikke akkurat en revolusjon fra

 

t630-0.gif

 

til

 

se_kate_topp2.788x330!.jpg

 

..som er en av de forventede SE-telefonene i 2009. Du kan jo lese den FANTASTISKE responsen da ryktene kom ut.

 

Og softwaremessig er C905 omtrent lik - link. Føles som om man har den samme telefonen som man hadde for ti år siden.

Lenke til kommentar
Problemet var vel heller at UIQ ikke var kompatibelt med andre Symbian apps.

Og det er jo SE sin feil? Nei, der må du nok skylde på utviklerene av tredjepartsprogrammene. Det som derimot jeg slet med når det kom til UIQ var at det var så latterlig tregt og vanskelig å bruke. Det ble heller ikke så veldig populært, noe som igjen førte til at få utviklere lagde programmer til UIQ.

Endret av strek
Lenke til kommentar

Alle svarene som representanten for Sony Ericsson kom med,

er jeg sikker på at jeg kunne sagt uten å være ansatt hos SE.

Flere som sikkert kunne gjort det samme.

 

Jeg må si så knappe og dårlige svar er lite oppløftende. Er nok

bare et tegn på hvor udugelige SE er for tiden. La meg utdype.

 

Ericsson er et veldig gammelt selskap som sitter på spisskompetanse

innen telefon/mobil teknologi. De er faktist en av de beste selskapene

i verden innenfor sitt område.

Sony er et av verdens sterkeste merkevarer. Selskapet er kjent for at nesten alt de tar i (les:lanserer) blir til gull. Sony har enorm makt,

og sitter på unik kompetanse innen mange teknologiske områder.

 

Allikevel, så klarer ikke selskapet Sony Ericsson å levere noe som er verdt å snakke høyt om. Jeg skal bruke Apple som et eksempel. Og nei dette er ikke en iPhone debatt eller noe slikt. Jeg tenker på Apple som selskap. Få eller ingen kan si at Apple er lite innovative, eller overhodet ikke mestrer markedsføringshåndverket. Jeg ser for meg Steve Jobs gi en oppgave til sine ingeniører. De jobber, og kommer opp med ideer, og så lager de muligens en prototype. Som de dermed presenterer for Steve Jobs. Han ser på produktet, og

leker seg litt med det og tester det ut. Så sier han vel sikkert noe slikt som

at: "Dette gir meg ingen wow opplevelse. designen er kjedelig, og det er for komplisert,

og programvaren er lite intuitiv og det lagger for mye. Dette er f**n meg for

dårlig. Jeg forventer bedre! Start på nytt!"

Ingeniørene starter på nytt, og på nytt og på nytt...., og så kommer det opp resultater som vi som forbrukere har blitt godt kjent med. Dessuten selger det i bøtter og spann.

 

Så hvorfor kan ikke sjefen i Sony Ericsson si det samme? Være på samme måte? Tør ikke

sjefene der å slå i bordet og banne så folk hører det? Hva tenker de med egentlig?

 

Det samme gjelder for øvrig også Nokia. De er litt late der også etter min mening.

Kan virke som om Samsung er litt på vei i en positiv retning.....

 

Ble et langt innlegg dette. Blir bare så provosert av representanter for selskaper som

tydeligvis leker butikk og synes det er gøy å heve en høy lønn uten å egentlig jobbe.

 

Hvis det fortsetter i samme tempo og retning, så synes jeg det er helt ok at

Sony Ericsson og lignende selskaper går konkurs. Skal et selskap idag være profitabelt

så må selskapet lytte til forbrukerne og være oppfinnsomme og flinke på design.

Endret av news24
Lenke til kommentar

Av alle nettmøtene så langt, må dette være det mest skuffende. Kvaliteten på svarene var, som påpekt over, lav. Det var også relativt få spørsmål.

 

Hva er greia mellom SEs representant og Telefast i Sandefjord? Og Amobil, bør dere tillate slik snikreklame?

 

Jeg sendte inn tre spørsmål, og nok en gang ble ingen besvart.

- Undersøkelse på forumet viser at 85% ønsker 3,5mm jack utgang i mobilen, og 75% ønsker usb-tilkobling. Vil dere, som deres konkurrenter, lytte til våre ønsker?

 

- Med X1i er dere endelig på banen igjen med en skikkelig proffmodell med god spesifikasjonsliste. Det få vet er at HTC lager den for dere. Er dette en strategi dere vil fortsette med eller vil dere i fremtiden selv stå for produksjon av slike mobiler?

 

- Om man sammenligner telefoner utifra teknologi og spesifikasjoner koster SE sine mobiler mer enn Samsung og Nokia. Hvorfor? Er det grensesnittet eller designet som er verdt mer, eller er SE et moteprodukt? Vil dere fortsette med dette?

 

Leit at de ikke svarte bl.a. mine spørsmål, og leit at, som sagt over, svarene kunne vært skrevet av hvemsomhelst.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Enig at dette var et dårlig nettmøte.

Jeg stilte også spørsmål uten å få svar, og svarene som ble gitt til spørsmålene var elendige.

 

Mitt spørsmål husker jeg ikke ordrett, men det handlet om at jeg hadde SE-mobiler f.o.m T610 t.o.m K800. Etter dette har det bare blitt pøst på med så og si like telefoner. Jeg synes news24 sitt innlegg var dødsbra.

Lenke til kommentar
Leit at de ikke svarte bl.a. mine spørsmål, og leit at, som sagt over, svarene kunne vært skrevet av hvemsomhelst.

 

Synes dere overdriver nå. At du ikke får svar, skjønner jeg meget godt. Spørsmålene dine er jo direkte villedende, og skulle han svart på dem, hadde han gått inn i en diskusjon med en Nokia fan boy, og det er ingen tjent med i en slik sammenheng. At han henviser til andre plasser for de mer tekniske spørsmål beror vel rett og slett på at han vil sikre seg at spørsmålstiller får det best mulige svaret.

 

Og hvilken produsent er det som tidligere har røpet fremtidige modeller her på amobil? Det ville vel være veldig lite lurt?

 

Nei, slutt å grine, og innse at SE nå har den beste musikkmobilen, den beste kameramobilen, og den beste smarttelefonen.

Endret av poe
Lenke til kommentar
Hei! Mange etterspør mobiler "med alt". ...
ta en titt på vår Walkman telefon W902

 

:rofl::rofl:

:wallbash:

Du klipper og limer som en 3-åring. Du glemte å få med deg at spørsmålstiller mente at markedet nå heller dreide seg mot gode telefoner uten alt dillet som man aldri bruker, eller som ikke fungerer slik det er tiltenkt. Spørsmålstiller ville ha anbefaling om en telefon med godt kamera og god musikkegenskaper.

Endret av poe
Lenke til kommentar
Du klipper og limer som en 3-åring.

Jeg siterer det som sterkest fremmet poenget mitt, skal være helt enig i det. Prøvde dog å markere med "..." at jeg kun siterte deler av spørsmålet.

 

At du ikke får svar, skjønner jeg meget godt. Spørsmålene dine er jo direkte villedende

Villedende vil jeg overhodet ikke si de er, men de er kritiske og belyser negative sider ved SE, ja. Men slikt skal man tåle. Er ikke sånn at alt annet enn ren hyllest skal kuttes vekk, da forsvinner vel noe av poenget med slike nettmøter.

 

edit: Forståelig at han ikke kan snakke konkret om kommende modeller, men da er det også litt uheldig å kalle nettmøtet "Hva gjør SE i 2009?".

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Du klipper og limer som en 3-åring.

Jeg siterer det som sterkest fremmet poenget mitt, skal være helt enig i det. Prøvde dog å markere med "..." at jeg kun siterte deler av spørsmålet.

 

At du ikke får svar, skjønner jeg meget godt. Spørsmålene dine er jo direkte villedende

Villedende vil jeg overhodet ikke si de er, men de er kritiske og belyser negative sider ved SE, ja. Men slikt skal man tåle. Er ikke sånn at alt annet enn ren hyllest skal kuttes vekk, da forsvinner vel noe av poenget med slike nettmøter.

 

edit: Forståelig at han ikke kan snakke konkret om kommende modeller, men da er det også litt uheldig å kalle nettmøtet "Hva gjør SE i 2009?".

 

Villedende er de jo, for når du skriver at andre har bedre teknologi til en billigere penge, er det en påstand som i utgangspunktet er urimelig. Slik du stiller spørsmålet har du jo lest opp og vedtatt en påstand som en sannhet.

 

Og siteringen din lager jo et helt annet poeng enn det som i utgangspunktet var. Det var jo et poeng som du konstruerte på feil grunnlag. Tror du må lese spørsmålet og svaret en gang til. Klarer du ikke se det, så kan du be om hjelp ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...