Gå til innhold

Test: LG KC910 Renoir


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke at man kritiserer det at telefonen leveres uten minnekort. Det å selge telefoner med minnekort er unødvendig i dag. Mange har allerede minnekort liggende, og har de ikke det, kan det skaffes for en billig penge. Og ikke minst med den kapasiteten man ønsker.

 

Selv har jeg 4-5 minnekort med ulik kapasitet liggende. Derfor vil jeg ikke være intressert i å betale for et nytt minnekort (som sannsynligvis har mindre lagringsplass enn de jeg har) når jeg kjøper en ny telefon.

Lenke til kommentar

---Forskjellen her er at du på KC910 fysisk trykker inn skjermen i stedet for at skjermen registrerer varmen i fingeren din for å reagere.---

 

Føler det er på sin plass å opplyse at det faktisk ikke finnes noen touchscreen-teknologi som baserer seg på VARMEOVERFØRING.

 

Da glass ol. har utrolig dårlig varmekonduktivitet ville dette fungert uhyre tregt.

 

Derimot benytter iPhone og de fleste klonene seg av "kapasitiv touch" (eller induktiv touch i noen få tilfeller) som måler forandringen i relativ kapasitans i luften. Detaljene rundt det hele er ganske kompliserte og tungt patenterte.

 

Bare vit at det på folkemunne refereres til som kapasitiv touch, og er det samme du vil finne i feks mange moderne komfyrer.

Lenke til kommentar

Ble litt skuffet over resultate, men men. Mobilen er bestillt å jeg tipper jeg blir fornøyd iom. at alt det som ble "negativt" ikke har så stor betydning for min del :)

 

Synest og det var litt rart å trekke ned mobilen for at det ikke er med minnekort. Alle de mobilene jeg har kjøpt hadde alltid med et minnekort som var for lite for mitt bruk :p

Koster jo under 100kr for en 4gb.

Endret av Papirkurrv
Lenke til kommentar

Ja, jeg kjøpte meg et 8gb minnekort for 250 kr. Ikke noe problem med lite minne på mobilen. Noe annet jeg er enig med testen i er at den linjen på høyre side av skjermen som man skal bruke for å scrolle opp og ned er alt for liten. Det kan til tider være vrient å scrolle i telefonboken osv med den. Det løses jo fort hvis man bruker en stylus da. Men jeg bruker ikke den, har rotet den bort allerede alikevel :!:

Lenke til kommentar

Tar telefonen minnekort på over 8 GB? Og i så fall, hvor kan jeg finne det rimelig... Hadde passet godt med ett på 16GB, dersom det ikke koster mer enn en 5-6 hundrelapper :innocent:

 

Edit: Noen som vet om noen gode tilleggsprogrammer som kan lastes inn? Jeg har tatt i bruk opera mini i stedet for den innebygde nettleseren. Anbefales

Endret av Galandrik
Lenke til kommentar

Og HTC Touch HD nevnes ikke i innledningen (som lignende telefoner) eller konklusjonen (som alternativer) fordi...? Den er jo mer aktuell enn Diamond, C905 og Innov8 hvis man ønsker seg en slik type telefon. Prisklassen kan det ikke skyldes på - for Innov8 koster mer enn HD.

 

Edit: Eller Nokia 5800 XpressMusic (Tube)? Selv om den ikke har kommet til Norge enda, så er den like rundt hjørnet, koster mindre og henvender seg til det samme segmentet.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Peppep:

Det kan vel skyldes at HTC har håpløse kamera, selv på Touch HD... Tube har vel heller ikke noe kamera å snakke høyt om, men tror likevel Nokia vil komme bedre ut av det enn HTC.

Har selv Touch Pro og har prøvd Touch HD. Sistnevnte skuffet stort på kamera. Hadde håpet at 5 mpx skulle hjelpe, men syntes det var om mulig enda dårligere.

 

C905 og Innov8 er iallefall i samme klasse hva kamera angår. Men som en touch-telefon er det helt klart flere konkurrenter.

Lenke til kommentar
C905 og Innov8 er iallefall i samme klasse hva kamera angår. Men som en touch-telefon er det helt klart flere konkurrenter.

Da er f.eks. også N82 en mulighet. Den tar knallbra bilder til å være mobilkamera, og tar heldigvis ikke 8 megapikselkamera (som gjør at bildene blir større, ikke bedre).

 

Når det gjelder konklusjonen, og alternativene der, så forutsetter testeren i så fall at de som leser testen gjør det fordi de er interessert i en kameratelefon. Men for mange er touch/ikke touch veldig sentralt. Enkelte elsker det, og noen vil ikke under noen omstendighet ha en telefon uten taster. Dermed regner jeg det som rimelig sannsynlig at de som leser en test av KC910 ønsker trykkskjerm, og da er det rart at halvparten av de introduserte alternativene i konklusjonen er uten touch.

 

Iphone blir foreslått som et alternativ. Jeg har både HD og Ipod Touch (som har samme skjerm som Iphone), og filmopplevelsen på HD er mye bedre. Både prosessen for å kunne se video (til iphone må man konventere, til HD kan jeg spille av filene direkte i hvilket format jeg vil), og selve filmvisningen. De svarte partiene på Iphone blir mye dårligere, og fargegjengivelsen er også vesentlig dårligere. Som musikkspiller kan man bruke alt fra den integrerte TF3D-spilleren og WMP som følger med, til f.eks. CorePlayer som tar "alle" format. Den har ellers like dårlig kamera som HD.

Lenke til kommentar
Da er f.eks. også N82 en mulighet. Den tar knallbra bilder til å være mobilkamera, og tar heldigvis ikke 8 megapikselkamera (som gjør at bildene blir større, ikke bedre).

 

Saken er da at N82 sine bilder er langt bak 8 megapikselkameraene. "Heldigvis" har ikke jeg N82 fordi jeg vil ha en mobil med et av de beste kameraene. Det er sant at flere megapiksler gjør bildene større, men optikken i de tre mobilene med 8 MP er såpass bra at de lett utkonkurrerer mobiler med 5 megapiksler. It`s a fact.

N82 er en kjempebra mobil, men langt fra de tre beste (C905, Innov8 og Renoir) når det gjelder kamera. Man går for en av de tre (hittil) hvis man vil ha en av mobilene med best kamera.

Selv har jeg Renoir, og er kjempefornøyd. Eneste er at jeg foretrekker fysiske taster, siden jeg synes alt går så mye tregere med touch :!:

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller virket denne testen litt tynn og lite objektiv?

 

Nå skal jeg ikke påberope meg så enormt stor erfaring med forskjellige mobiler og systemer, men jeg klarer ikke helt å rose menyoppsettet til LG så mye som artikkelen gjør.. Det er muilig det er fordi jeg har erfaring med Nokia S60, som er veldig fint å tilpasse til individuell bruk.. Personlig synes jeg S60 er mer intuitivt og lettere å forstå, men jeg er enig i at LG er grafisk penere og enklere - noe som gjør telefonen relativt rask.

 

En annen irriterende ting som ikke er nevnt i testen, er programvarefeilen som ligger i så og si samtlig telefoner - T9 funksjonen som ikke fungerer skikkelig... Mulig amobil har fått en som virker skikklig?

 

Og at telefonen er ganske lett er vel heller ingen ulempe?

 

Jeg synes heller ikke artikkelen fokuserer på at dette (ihvertfall etter min erfaring) er en av de telefonene med desidert best kvalitet på samtalelyden og har en kraftig og god skjerm som burde holde for de fleste. Det er jo en kjensgjerning at jo bedre skjermen er, desto mer strøm bruker den, så LG har etter min mening lagt seg på en fornuftig middelvei og laget en god skjerm med tålig god batterikapasitet. Jeg kjenner meg ikke helt igjen i å måtte lade telefonen hver dag, men om man bruker WiFi eller kamera mye, sier det vel seg selv hvor strømmen forsvinner hen... Selv har jeg gått i nærmere 5 dager uten lading, og jeg ringer litt hver dag med BT handsfree... (men surfer ikke på nett med telefonen ;)

 

Dessuten er det tross alt en mobiltelefon med kamera vi snakker om, så jeg ser ikke helt poenget med å kritisere at den ikke kan hamle opp med de bedre kompaktkameraene. Det er ikke telefonens feil, men om en mobil skulle klart dette, måtte det vært dobbelt så tykk og dobbelt så tung på grunn av optikken (som kjent er bedre optikk viktigere enn antallet pixler).

 

Dessuten: Scrolling i sider trenger man ikke den tynne streken på siden til. Det holder med å dra fingeren over skjermen, og den vil rulle motsatt vei :). Fungerer helt topp.

 

Alt i alt er jeg ganske fornøyd med min KC910, men synes ikke artikkelen gir et fullgost bilde av telefonen slik jeg opplever den.

Lenke til kommentar

Jeg stusser litt på amobils vurdering. Går dere ut i fra at en mobiltelefon SKAL være spesialtilpasset proffbrukere, og at alt annet er ræl? At batteritiden er litt kort er forsåvidt greit, men dette er jo ofte mjukvareproblemer som kan bedres når telefonen oppdateres. I tillegg måles telefonen mot smarttelefoner (utenom 905), noe jeg synes er en smule urettferdig. Forøvrig får telefonen jevnt gode kritikker på det området jeg kommer til å bruke den, og der den er lunken har jeg uansett ikke tenkt å bruke den. Som musikkspiller er den uaktuell uten minijack. Skjermen er mer enn god nok for min bruk, så at den ikke er like god som på telefoner til flere tusen kroner mer får så være. Jeg ser det jeg trenger og kan lese teksten helt fint!

 

Det eneste jeg kunne tenke meg er litt bedre taster i qwerty-tastaturet (de blir i minste laget for en herretommel) og en programdatabase ala appstore, evt muligheten til å legge til flere widgets tilpasset eget bruk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...