Gå til innhold

Opera 9.63 er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
håper for guds skyld de har retta opp stabilitetsproblemene. Vet ikke om dette er noe alle opplever, eller kun de som bruker mouse gestures (det er alltid da den henger seg opp), men uansett så er det utrolig irriterene. har brukt Opera i mange år, men hvis den fortsetter å være ustabil som de siste to versjonene, så er ikke Firefox langt unna ...

 

Bruker mouse gestures flittig, men aldri hatt problemene du nevner.

Har du meldt det som en bug til opera? Jeg har gjort det de gangene jeg har hatt trøbbel (minne lekasje) og har fått god hjelp fra teknikkere hos dem.

Lenke til kommentar
håper for guds skyld de har retta opp stabilitetsproblemene. Vet ikke om dette er noe alle opplever, eller kun de som bruker mouse gestures (det er alltid da den henger seg opp), men uansett så er det utrolig irriterene. har brukt Opera i mange år, men hvis den fortsetter å være ustabil som de siste to versjonene, så er ikke Firefox langt unna ...

 

Joda. har merket litt ustabilitet jeg også, men ikke noe som irriterer meg så mye siden det bare er å fortsette fra siste session når man åpner opera igjen

 

Hvordan os bruker du? pappa bruker ubuntu og av og til avsluttes bare opera helt uten videre, men det har jeg ikke opplevd i win xp.

Lenke til kommentar

Har også opplevd en del ganger at opera fryser. Det startet med versjon 9.62. Håper de har fikset det. En annen ting jeg og flere andre på jobben klager på er oppstart av opera etter at maskinen har vært slått av. Det kan gå ulidelig lang tid før opera i det hele tatt viser seg. Når man først har startet opera en gang går det imidlertid mye raskere å starte det på nytt.

Endret av nogen
Lenke til kommentar
en irriterende greie jeg har vært plaget med i mange av de siste operaversjonene er at ofte så henger menyene og cpuen holder seg hardt på ca 50-60% i mange min. dette gjelder høyre klikk menyer eller andre menyer i opera.

Det har jeg ikke opplevd. hele tiden normal CPU bruk.

 

 

 

Har også opplevd en del ganger at opera fryser. Det startet med versjon 9.62. Håper de har fikset det. En annen ting jeg og flere andre på jobben klager på er oppstart av opera etter at maskinen har vært slått av. Det kan gå ulidelig lang tid før opera i det hele tatt viser seg. Når man først har startet opera en gang går det imidlertid mye raskere å starte det på nytt.

 

Aldri opplevd at det tar lang tid å åpne opera, de går alltid lynraskt

 

 

 

 

Merkelige saker, men -opera 10 er rundt hjørnet :)

Lenke til kommentar

Har ikke opera flere brukere egentlig?

 

Leste en plass at cachen til opera gjør at man bare blir registrert en gang når man besøker en side, siden bilder osv blir lagret i cache.

mens IE og FF(?) blir alt lastet ned gang på gang når man besøker en side eller går fram og tilbake, det gjør at nettlesern blir registrert vær gang når man gjør det.

Eller?

 

ble en smule dårlig forklart men dere skjønner vel :)

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt problemer så lenge jeg kan huske med opera når det kommer til frysninger. Dette forekommer etter å ha brukt nettleseren over en lengre periode + at jeg kjører tunge programmer i bakgrunnen. Tror det er memoryleaks som er problemet mitt også.

 

 

Stort sett så har jeg minimum 5-15 tabs oppe på en gang + tung surfing, så det er rellativt tung bruk av nettleseren. Bruker foresten ikke noe annet enn selve nettleserfunksjonen.

 

Jeg har quad core @ 3ghz + 4gb ram, så er ikke resursene det står på.

 

Og husker spesielt den tiden da jeg fortsatt hadde vannkjøling at det var opera sine cache filer som alltid ble korrupte når det ble en bluescreen i ny og ne, noe som er logisk i den forstand at nettleseren var i bruk når blåskjermen kom opp.

 

 

Men atpåtill så fortsetter jeg å bruke opera, jeg lurer ofte på hvorfor jeg gidder når den tydelighvis ikke oppfyller mine krav til en nettleser når det kommer til stabilitet. Men det som holder meg hekta er at den ALDRI glemmer en tab/nettside selv om den kræsjer.. Den husker tekstfelter (som f.eks her), selv om jeg ved et uhell trykker på en link. Den er utrolig oversiktlig og god og bruke. Veldig enkel å tilpasse. Veldig god sikkerhet, har aldri opplevd å bli hacket/cracket noen gang via nettleseren (vær innom mye lugubre game/cracksites). Den gode nedlastning manageren. Åpne en tab i bakgrunnen med shift+ventstreklikk. Og ikke minst mousegestures!

 

Hvis en representant fra opera leser dette så har jeg ett ønske for 2009: Modulær oppbygning av nettleseren slik at jeg kan disable mail/widget/bookmark/irc/torrent i nettleseren så den kan jobbe raskere. Jeg vet vertfall at grunnen til at mange ikke velger opera som sin nettleser er pga. de får for mye funksjonalitet i forrhold til det de ønsker, og ergo går mange til firefox f.eks der de kan velge alt selv.

 

Mvh

Christian

 

 

EDIT:

 

Her er foresten er skjermskudd av hvordan min opera ser ut, tenkte det kunne vært litt morsomt å vise fram

306759.jpeg

Endret av nts
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...