Gå til innhold

MS sikkerhetsprogram fjerner for mye


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HTPCen min ble også berørt av denne siste M$-oppdateringen. Jeg har en 1920x1080-TV koblet til, og jeg kjører selvsagt 1-1 pixelmapping på den. Etter oppdateringen til M$, var oppløsningen satt til 800x600. Da jeg valgte 1080p, så fikk jeg det, men ikke med 1-1 pixelmapping (den brukte ikke hele skjermen lenger), så bildet ble dårlig.

 

Jeg fant etterhvert ut hvordan jeg kunne få alt tilbake til slik det skulle være, men det er irriterende når ting blir herpet slik :mad: .

 

Jeg har også ATI/AMD-skjermkort, slik som Hiss. Så det virker som om oppdateringen herper med driverne til disse.

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264

Etter denne oppdateringen begynte PC-en å henge som faen. Alt startet opp og skrudde seg av, bare at det tok 1000 ganger lenger tid enn normalt. Bruker Comodo Firewall, som plutselig nagget om at noe rart hadde skjedd og at oppstarten ikke hadde skjedd på vanlig måte, og gav en eller annen obskur feilmelding ("kan ikke starte programmet herfra, start HERFRA" :ermm: ). Avinstallerte Comodo fra safemode, og så funket alt igjen.

 

Jeg kan ikke finne noen annen logisk grunn enn at denne oppdateringen forårsaket dette..

Lenke til kommentar

Jeg skrudde av pcen og den fullførte updates før den slo seg helt av (som den alltid gjør i vista). skjermen ble plutselig svart, men pcen var fortsatt i gang. Den slo seg av etter rundt 3 minutter. Slo den på og alt var fortsatt svart. Brukte svenskeknappen og slo den på igjen og alt fungerte som normalt. Merkelig, men vil tro dette også hadde noe med updaten å gjøre..

Lenke til kommentar

Ikke særlig smart programvaredesign av Microsoft.

 

Her kunne Microsoft gjort mye for brukeropplevelsen.

F.eks. kunne programmet gitt dialog til brukeren, med påfølgende karantene dersom brukeren velger å trykke Ja / Ok til å fjerne de skadelige filene.

 

Det er jo flere andre sikkerhetsprogramvare som fungerer på en måte som ligger nært dette som jeg foreslår. Det at en kan legge noe i karantene gjør jo at en også kan ta det ut av karantenen, dersom en finner ut at det er tryggt å friskmelde filene.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...