Gå til innhold

SSD-modul med USB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skeptisk...

Med kunskap om OCZ's SSD historie, og ved å se på tilsvarende nåværende produkter fra Lexar forventer jeg ikke så mye fra disse.

Men det er selvfølgelig fint om disse tilbyr høyere ytelse enn standard laptop disker, og har støtte for boot. 32GB burde holde fint til OS partisjon.

EDIT:

Maks båndbredde for disse er 133MB/s (PCI 1.0 x1 spesifikasjon for expresscard), og faktisk med mulighet for bedre responstid enn vanlige SATA disker grunnet grensesnittet.

Over USB vil maks båndbredde være ca 30MB/s.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Maks båndbredde for disse er 133MB/s

Du tenker sikkert på gode gamle PCI (PCMCIA/PC-Card). Ikke på PCI express x1 som expresscard er utstyrt med. Sistnevnte har dedikert en maksimal båndbredde på 250 MB/s to veier samtidig. Gamle PCI har 133 MB/s kun en vei av gangen og må ofte dele båndbredde med flere komponenter.

 

Men merk at Expresscard har to grensesnitt i den samme pakken. PCI express x1 og USB 2.0. Noen Expresscard-enheter benytter kun USB 2.0 som overføringsstandard. Jeg vil gjette på at denne gjør det. USB 2.0 kan forsåvidt komme opp i ca 40 MB/s i praksis, ikke bare 30. Selv om dette høres lavt ut kan det vise seg at ytelsen stiger dramatisk grunnet mye bedre IO-ytelse på SSD enn på tradisjonelle 2,5" harddisker. Sistnevnte klarer som regel opp mot 60 MB/s, men da kun på sekvensiell lesing/skriving av store filer.

Lenke til kommentar

Tenkte litt for kort her, det er 250 maks ja. Har sitte oppe i hele natt og lest ex-phil :( 50 timer til eksamen nå

 

Det høyeste jeg har sett over USB2 er ca 30MB/s (opp til 33-34), hvis disse klarer 60 blir jeg overrasket, men det er jo i såfall en god nyhet.

 

EDIT: Svaret var rett forran oss hele tida:

Lesehastighet: 18 MB/s

Skrivehastighet: 12.5 MB/s

Det er fra prisguiden.

Ikke noe mirakel her.

Jeg tror faktisk Lexar sine slår dette.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Tenkte litt for kort her, det er 250 maks ja. Har sitte oppe i hele natt og lest ex-phil :( 50 timer til eksamen nå

 

Det høyeste jeg har sett over USB2 er ca 30MB/s (opp til 33-34), hvis disse klarer 60 blir jeg overrasket, men det er jo i såfall en god nyhet.

 

EDIT: Svaret var rett forran oss hele tida:

Lesehastighet: 18 MB/s

Skrivehastighet: 12.5 MB/s

Det er fra prisguiden.

Ikke noe mirakel her.

Jeg tror faktisk Lexar sine slår dette.

Minnepennen min leser utmerket større filer med en 32-38 MB/s ivhertfall.

Snittet ligger vel på en 33 MB/s, og hopper ofte opp i en 37-38 MB/s. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...