Gå til innhold

Giana-søstrene gjenoppstår (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt artig at utgiverne av Great Giana Sisters ble saksøkt av Nintendo og spille ble trukket fra markedet fordi det lignet for mye på Super Mario. Og nå kommer det altså ut på en Nintendo-konsoll. Ikke det at jeg klager altså, jeg spilte mye GGS på C64 og syntes det var et dritbra spill. GGS var jo det nærmeste man kom Super Mario uten å eie en NES.

 

edit: @ toxin:

 

Du kan jo laste ned en c64 emulator og spille originalen på pc. Tror i hvertfall at dette er lov.

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar

. Men jeg må inrømme at flyspillet på slutten her ble spilt mye mer. Tror man er inne i kroppen på en drage, flyet får flere "slave" kuler som hjelper deg å skyte.

Samtidig flyspillet som er tidligere i filmen, hvor man dropper bommber på bygninger og skyter på andre fly.

Todde Silkworm var på C64 også, men ser ut som det var på amiga.

 

Legg merke til første sangen på denne videoen:

Kernkraft 400 anyone? Tenk at C64 musikk kan være så fengende.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Åh..

 

De gode gamle dagene når man spilte Giana Sisters på skolefritidsordningen :)

 

Det var laaaange lister på linjerte ark med kø og hvem som skulle spille etter hvem.

 

I utgangspunktet fikk man bare 10 minutter hver, men når noen kom seg til level 6-7 og slikt (husk, vi var 7-åringer), samlet det seg 20-30 stykker rundt denne dyktige poden for å se og ingen hadde problemer med å utvide spilletiden hans.

 

Åh, så spennende det var :)

 

Gode gamle 1991.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...