Gå til innhold

Ny SSD-serie fra OCZ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel har disse bedre praktisk skriveytelse enn de forrige diskene deres? De oppgav 100 MB/s, men det de ikke sa var at det var ved sekvensiell skriving. Men i praktis så skriver man mye mindre filer enn 100 MB vanligvis, så utifra en test jeg leste endte de opp med ca 4 skriveoperasjoner i sec, noe som er elendig.

 

Til sammenligning har intels SSD's flere tusen pr sekund.

Lenke til kommentar

Dette er vel femte "generasjon" fra OCZ.

 

Savner 3.5" disker. Bedre mtp. vanlige kabinetter.

 

Birger :)

 

Teip den hvor du vil i kabinettet..? I motsetning til en vanlig harddisk så har den ikke behov for å bli festet forsvarlig.

Selv harddisker er godt nok festet med litt god borrelåsteip. Jeg har gjort det mange ganger.
Lenke til kommentar
Dette er vel femte "generasjon" fra OCZ.

 

Savner 3.5" disker. Bedre mtp. vanlige kabinetter.

 

Birger :)

 

Teip den hvor du vil i kabinettet..? I motsetning til en vanlig harddisk så har den ikke behov for å bli festet forsvarlig.

Selv harddisker er godt nok festet med litt god borrelåsteip. Jeg har gjort det mange ganger.

 

Joda, men da kan du få flere problemer som er eliminert med SSD. Vibrasjon som forplanter seg i kabinettet, kortslutning dersom noe skulle komme bortpå kretskortet på harddisken, disken kan bli ødelagt dersom en er uforsiktig under flytting og varmeutvikling. Alle disse faktorene er mer eller mindre borte med SSD.

Lenke til kommentar

Vel jeg har ikke personlig testet dette, men etter at jeg hørte rapporter om operativsystem som fryser i flere sekunder, pga den venter på å få skrive til disken så kom jeg over denne artikkelen. http://www.alternativerecursion.info/?p=106

 

Ganske lang, men kan ta ut dette fra slutten av artikkelen: "This OCZ MLC Core 64GB SSD is a fantastic drive for properly configured desktop users, read-heavy servers, and it’s even ok for large writes, but the drive is horrendously terrible for small random writes…"

 

Her er en kommentar:

 

"Excellent article. Thank you. I came across it because I’m experiencing ‘horrible’ real world performance with my new RAID 0 OCZ Core configuration.

 

Sure, read performance is smokin, but copying a folder of a few thousand small files onto the drive is very slow (once the write cache is filled up), as is Visual Studio linker output."

 

 

Altså: Den er superrask på lese og helt fin for sekvensiell skriveoperasjoner, men utrolig treg for mange småfiler på en gang. Det var det som fikk meg til å utsett kjøpet av en OCZ disk, da jeg jobber mye med småfiler, i f.eks. visual studio.

 

Jeg sikler nå på intel sine disker, men litt dyre ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...