Gå til innhold

Cooler Master lanserer Sileo 500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Litt Lian-Li look mht utseende. Jeg vil ha PSU i bunnen av kabinettet så dette er uansett ikke aktuelt.

 

Pris på kabinetter bryr jeg meg ikke om, det er jo bortimot den eneste delen av en PC en kan benytte år etter år dersom kvaliteten holder mål. Opp til 5000 for et kabinett er helt greit dersom kvaliteten er tilsvarende og kabinettet har de løsningene jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Hvilke fordeler gir PSU montert i bunn kontra topp montert?

Er det for å få lavere tyngdepunkt eller?

Primært, ja. Sekundært at luften som avkjøler PSU tas utenfra (undersiden av kabinett) og ikke fra innsiden av kabinettet hvor luften allerede er oppvarmet av CPU og skjermkort.

Lenke til kommentar

når du kan bruke 3 av disse brønnene til en vibrasjonsdempa cm stacker harddisk modul med 120mm vifte til 150,- som har plass til 4 disker så er det ikke så dumt spør du meg.

 

men kabinettet ser litt lite ut, jeg har blitt veldig opptatt av god plass i kabinettene mine, bare sjekk profilen så forstår dere fort :p

Lenke til kommentar

Var vel et helt ordinert/kjedelig kabinett eller høy "sett-det-før" faktor :)

 

Har litt å si hva slags matter som benyttes her, noe av det jeg har hatt mellom hendene av sånt (dog kjøpt i løsvekt), har ikke vært noe annet enn "luft" i fancy boblefasong, med tvilsom støydemping-egenskaper.

Lenke til kommentar
Hvis dette kabinettet interesserer deg kan du like godt kjøpe nzxt hush. Konseptet er helt likt.

 

Konseptet støysvakt har vel vist seg hos mange kabinetter over årene. Forskjellen er jo at det såkalt Nzxt hush kabinettet ser grønnjævlig ut.

 

Konseptet støysvakt kan ikke kjøpes i et kabinett. Man er avhengig av at alle komponentene lager minst mulig lyd (f.eks passiv kjølt cpu, chipset og gpu / vibrasjonsisolerte vifter og hardisker) samtidig som de får nok kjøling (ved bruk av stillegående vifter som er fartsregulert). Støydempende matter har nok ganske lite å si.

 

Konseptet jeg snakker om var ikke støysvakt, men luftflyt. Legg merke til at begge kabinettene har en 12 cm vifte montert foran og bak. Strømforsyningen er montert på standard måte med viften ned.

 

Jeg vil tro at begge kabinettene fungerer cirka likt i praksis (kjøling, lyd), så hvilke man kjøper kommer vel an på pris og utsende.

Endret av 3dme
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...