Gå til innhold

Tre års ventetid på JBoss 5.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joomla! måtte jeg google for å finne ut hva var og dette ser ut til å være et CMS-system som bare trenger en webserver (a la Apache Http Server) i bunn for å kunne kjøre. Du kan sammenligne en applikasjonsserver som støtter Java (a la JBoss) med en webserver som støtter PHP. De fyller samme funksjon - man trenger ikke nødvendigvis en applikasjonsserver. Det er ikke snakk om "bedre" her - alt til sitt bruk.

 

Noen CMS-systemer (a la Joopla!) som krever en JEE-applikasjonsserver for å kjøre:

 

http://www.wareprise.com/2007/12/01/open-s...j2ee-based-cms/

 

Og her kan du altså velge å CMS-produktet man finner ut at man liker på JBoss 5. Sånn som denne karen:

 

http://ecmarchitect.com/archives/2006/05/24/684

 

Eller du kan velge en av JBoss sine konkurrenter.

Lenke til kommentar

Har aldri satt mine ben i jboss.. men antar det er:

 

Jboss er en webserver som inneholder et brutalt sett med bibliotek for å håndtere mye bizniz ting.

De fleste her kjenner til apache/php, og jboss bli på en måte superstorebror i forhold. Ja php har støtte for webservice, epost og mye annet - men jboss dekker et mye mye større område i forhold.

 

JBoss er kun interessant om man skal lage brutale system, er ikke vits å sette nesa si i det ellers mener nå jeg.

De fleste vil komme langt med apache tomcat - eller burde ha erfaring med det, eller tilsvarende før man går over på servere av typen jboss. Og tomcat kan sammenlignes bedre med apache/php.

 

avansert webserver der man kjører java-web applikasjoner ... det er vel den enkleste forklaringen jeg kommer på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...