Gå til innhold

Nå kan du kjøpe Android-mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle programmene som er og blir tilgjengelig i Androids egen programvarebutikk er helt gratis.
Det stemmer at den programvaren som nå er tilgjengelig er helt gratis, men i fremtiden vil man også kunne ta betalt for programvare.

 

Starting in early Q1, developers will also be able to distribute paid apps in addition to free apps. Developers will get 70% of the revenue from each purchase; the remaining amount goes to carriers and billing settlement fees—Google does not take a percentage. We believe this revenue model creates a fair and positive experience for users, developers, and carriers.

 

 

Med den salgsprisen pluss frakt og toll ender man vel på rundt fire tusen?

 

edit: mente naturligvis toll, ikke mva.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Jeg har testet telefonen og må si meg overasket over hvor liten og lett den er. Absolutt ikke det beistet jeg hadde sett for meg.

 

Man må passe på at G1 dev er helt åpen (G1 har noen restriksjoner), slik at den er ikke like idiotsikker som den vanlig G1 for sluttbrukere.

 

Ja, bildene gjør den urett. Dessuten er tastaturet verdt størrelsen - det er fantastisk godt å skrive med.

 

haalo: Den bærer vel litt preg av at det er Google som står bak( som i ett selskap ). Men G1 dev er et steg i riktig retning, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Alle kan kjøpe den

Hvem som helst kan registrere seg som programutvikler

Nei, alle kan ikke kjøpe den. Vær så vennlig å finn "Norge" i den følgende oversikten:

The device currently costs $399 (USD) (including free shipping in the US), and will be available for purchase in 18 international markets, including the US, UK, Germany, Japan, India, Canada, France, Taiwan, Spain, Australia, Singapore, Switzerland, Netherlands, Austria, Sweden, Finland, Poland, and Hungary.

 

Følgende dukker opp om man forsøker å bestille telefonen:

If your country isn't listed, we are unable to ship to your country at this time. We apologize but check back soon to see if we've added your region

 

Så - hva med litt kildesjekking neste gang Amobil?

 

Det er helt åpent

Nei, det er det ikke. Funksjoner som er koblet til telefonens oppførsel mot telenettet er låst, noe som er meget fornuftig.

Endret av josh909
Lenke til kommentar
Alle kan kjøpe den

Hvem som helst kan registrere seg som programutvikler

Nei, alle kan ikke kjøpe den. Vær så vennlig å finn "Norge" i den følgende oversikten:

The device currently costs $399 (USD) (including free shipping in the US), and will be available for purchase in 18 international markets, including the US, UK, Germany, Japan, India, Canada, France, Taiwan, Spain, Australia, Singapore, Switzerland, Netherlands, Austria, Sweden, Finland, Poland, and Hungary.

 

Følgende dukker opp om man forsøker å bestille telefonen:

If your country isn't listed, we are unable to ship to your country at this time. We apologize but check back soon to see if we've added your region

 

Så - hva med litt kildesjekking neste gang Amobil?

 

Det er helt åpent

Nei, det er det ikke. Funksjoner som er koblet til telefonens oppførsel mot telenettet er låst, noe som er meget fornuftig.

 

 

Da jeg leste artikkelen fikk jeg nesten lyst til å bestille den med en gang. Litt kjedelig at den ikke er tilgjengelig i Norge. Liten bommert der Amobil

Lenke til kommentar
Alle programmene som er og blir tilgjengelig i Androids egen programvarebutikk er helt gratis.
Det stemmer at den programvaren som nå er tilgjengelig er helt gratis, men i fremtiden vil man også kunne ta betalt for programvare.

 

Starting in early Q1, developers will also be able to distribute paid apps in addition to free apps. Developers will get 70% of the revenue from each purchase; the remaining amount goes to carriers and billing settlement fees—Google does not take a percentage. We believe this revenue model creates a fair and positive experience for users, developers, and carriers.

 

 

Med den salgsprisen pluss frakt og mva ender man vel på rundt fire tusen? Og for de som faktisk er utviklere (og alle som har "firma") er jo momsen noe man får igjen.

 

Slik jeg leste det over, er den salgs-strategien kun brukt for programvareutviklere, og ligner på det samme som Apple bruker for salg av programvare over iTunes. Stiller meg litt skeptisk til håndtering av momsen, skal man være 100% korrekt skal kunde kun betale moms til hjemlandet sitt. Hvordan skal dette være transparent nok for myndigheter, selger og kjøper?

 

La oss si at jeg vil selge et program til 5 dollar, det må da antakelig bli eksklusive mva, og det vil si at jeg får igjen 70% av 5 dollar, og ikke 70% av 5 $ + mva. Eller kanskje jeg misforstår systemet?

Lenke til kommentar

@VinterUlv: Jeg snakker kun om toll på telefonen, det store mellomrommet i innlegget mitt er ment å gjøre det tydelig at dette ikke henger sammen. :p Og tuller ille mye. Jeg mente naturligvis toll, ikke mva (og det får du jo ikke igjen). Beklager.

 

Altså, om du bestiller denne telefonen fra USA for ca 2800kr (400USD), legger på frakt og toll havner den på ca 4000kr.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Da jeg leste artikkelen fikk jeg nesten lyst til å bestille den med en gang. Litt kjedelig at den ikke er tilgjengelig i Norge. Liten bommert der Amobil

Ikke så rent liten heller - når til og med Digi.no har rettet opp sin artikkel.. da spøker det for Amobil må jeg si. :)

Hei,

 

Vi rettet også opp vår artikkel mer enn tre timer før du skrev dette, men det ble ikke nevnt i forumet. Takk for kommentarene iallefall - de førte til at vi raskt kunne fikse opp i feilen :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...