Gå til innhold

Anbefaling: Hvilken Blu-ray-spiller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har gått til anskaffelse av Playstation 3 og bruker den til film og spill. Blu-Ray er knall :) Særlig på HD-TV!

 

Angrer absolutt ikke på det valget.

 

Blu-Ray filmer virker det også som om det kommer mye mer av for tiden - har handlet MYE av det i det siste, og ser en veldig positiv utvikling. Ser ut som om formatet er på vei inn i lyset og stuene ;)

Lenke til kommentar

Kjøpte ps3 da det ikke fantes blu-ray spillere til undr 3000 og funker fint det.

play.com med sine rimelige filmer og 3 for 2 tilbud er glimrende når filmhylla skal ha litt påfyll og. Synd at utvalget i butikker er lite og ganske dyrt utenom elkjøp som har enkelte filmer til 149 og 129, men det er stort sett en eller 2 filmer toppen.

Lenke til kommentar
Også jeg gikk for det "smarte" alternativet. Min playstation støyet rett og slett for mye til at jeg gadd å bruke den. Spillene var/er dyre og grafikken knapt noen utfordring for en god PC. Jeg endte op med å selge den, nå går jeg for BD drev i HTPC'en.

 

Jeg må også si at jeg gikk for det smarte alternativet. Men jeg irriterte meg også over overdrevet viftestøy og endte med å selge den til slutt, og kjøpte igjen den nye 80gb varianten som ble lansert i høst. Nå er jeg strålende fornøyd med en fantastisk multimediamaskin.

 

/Espen

Lenke til kommentar

Den har oppskalering av DVD, HDMI 1.3 og dekoder alt av formater internt.

 

LX71 kan sende ut bitstream, noe som kan være greit å opplyse om..?

 

At den støtter HDMI versjon 1.3, som bl.a. innebærer mulighet for bedre bildekvalitet via "deep colour"-teknikken.

Hvorfor er dette viktig når dagens Tv'er ikke støtter mer enn 10bit?

Common bit depths for Deep Color include 30 bits (1.073 billion colors), 36 bits (68.71 billion colors) and 48 bits (281.5 trillion colors).
Wiki

 

Eksempelvis er støtte for JPEG og DivX etter vår mening et must.

Totalt meningsløst om en Blurayspiller støtter DivX eller ei mener no eg.

 

Dere kan eksempelsvis fortelle at S350 kun har bitstream av TrueHD og DTS HDMA, mens S550 dekoder alt internt om det er ønske for det.

Det kan også være lurt å opplyserne leserne om hvilke FW det var på spillerne under test.

 

EDIT: [-GoMp-]: Ikke rart den er kjapp mtp all den prosessorkraften den sitter på. Når det kommer til billedkvalitet og lyd, må den desverre se seg slått av Samsung BDP-1400, som nå faktisk er ganske gammel.

Nu vel, XE1 raver fortsatt på topp hjemme hos meg når det kommer til PQ ;)

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Profile 1.1 :

BD-J allows bonus content on Blu-ray Disc titles to be far more sophisticated than bonus content provided by standard DVD, including network access, picture-in-picture and access to expanded local storage. Collectively, these features (other than internet access) are referred to as "Bonus View", and the addition of internet access is called "BD Live."

Wiki

 

De som fulgte med i krigen vet vel at WB støttet begge formatene. Om jeg ikke tar helt feil, kom ikke Batman Begins og Matrix til BD grunnet uferdig profiler, og de kunne dermed ikke supplere all bonusmateriale som de ville (PiP var et viktig ankepunkt)

 

Profile 2.0:

Laste ned ekstramateriale ifra nettet (krever innebygget minne, eller usbstick)

 

Tror det skal godt gjøres å få tak i en spiller som ikke støtter 1.1 disse dager...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...