Gå til innhold

Wikipedia vil ha flere bidragsytere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det MediaWiki-programvaren eller organiseringen og praksisen på Wikipedia som skal utbedres? Selv synes jeg sistnevnte har blitt den største faktoren som hindrer meg i å bidra. Skal man bli en bidragsyter er det veldig mye formaliteter å sette seg inn i.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Håper for guds skyld at de ikke finner på noe WYSIWYG-greier.

Hva er galt med WYSIWYG hvis det er gjort på en bra måte?.

 

Det er jo ikke til å skyve under en stol at de en god del av bidragsytere er lite lystene på å lære seg et slags programeringsspråk bare for å kunne skrive litt.

 

Dessuten er det mye enklere å korekturlese uten masse kode ilamme teksten som skal korrigeres, og sjangsen for feil er betydelig mindre med WYSIWYG, spesielt for nybegynnere. Da man slipper å konsentrere seg om "sære" regler som skal følges.

 

Det ville f.eks. være mye enklere for førstegangsbrukere som er vant til MS Office og Open Office hvis man innførte et GUI som er lignende/har de samme funksjonene i tillegg til at man har de gammle tagene som man skriver rett i teksten. Da har man jo noe for både deg og meg.

 

 

jeg får ta og skrive litt av fra leksikonet hjemme, eller er dette lov? :whistle:

Ja, det er lov HVIS leksikonet ditt er gitt ut under GFDL eller en lisens som er kompatibel, og da må du kreditere kilden. Du får lese EULAen til leksikonet ditt.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...