Gå til innhold

Ormer bygger botnett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om det generelt er mulig å overvåke hjemmenettverket sitt, og detektere om noen av maskinene i nettet er infiserte (altså om det blir sendt ut søppel fra maskinene). Siden det, utifra artikkelen, synes å være mulig å oppdage disse ormene på internet, burde det vel være fullt mulig på hjemmenettverket også?

Lenke til kommentar
Hvordan kan man vite om man har denne ormen?

Har du et dugelig og oppdatert antivirus er det liten grunn til bekymring. kan vær lurt med en tur innom windows update hvis du er usikker på om fix'en er installert.

 

Poenget er at jeg kjører Windows 7, og lurer litt på om Windows 7 er utsatt og hvis det er det, om det er en oppdatering...

Lenke til kommentar
Hvordan kan man vite om man har denne ormen?

Har du et dugelig og oppdatert antivirus er det liten grunn til bekymring. kan vær lurt med en tur innom windows update hvis du er usikker på om fix'en er installert.

 

Poenget er at jeg kjører Windows 7, og lurer litt på om Windows 7 er utsatt og hvis det er det, om det er en oppdatering...

Hvis den fins, skal den komme opp i windows update.

Men som sagt, antivirusen skal gi deg god beskyttelse, og liten grunn til bekymring.

Lenke til kommentar
Lurer på om det generelt er mulig å overvåke hjemmenettverket sitt, og detektere om noen av maskinene i nettet er infiserte (altså om det blir sendt ut søppel fra maskinene). Siden det, utifra artikkelen, synes å være mulig å oppdage disse ormene på internet, burde det vel være fullt mulig på hjemmenettverket også?

 

Det skal jo være mulig med pakkesniffere og denslags men jeg vet ikke om et verktøy som kan gjøre denne jobben på en enkel måte (kanskje ethereal?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...