Gå til innhold

Opera i medvind


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har prøvd mange ganger, men jeg klarer ikke bruke Opera... Jeg vet ikke hvorfor, men jeg kommer alltid tilbake til Firefox :(

 

Jeg opplever det samme. Har installert Opera og Chrome ... men selv om de er raskere så går jeg tilbake til Firefox. Det kan være på grunn av vane, eller extension som de har, meb akkurat som deg så går jeg alltid tilbake til Firefox.

Lenke til kommentar
Hvordan tjener egentlig selskap penger på nettleserne sine? Registreres det på en hjemmeside hvilken browser folk bruker og så får selskapet en del av reklameinntektene?

Det er mange metoder selskapene benytter for å tjene penger på "gratis" programvare. Før var det f.eks. et reklamebanner i desktopversjonen av Opera.

 

Opera selger også noen utgaver av nettleseren. Opera Mobile koster penger, dessuten regner jeg med at Nintendo betaler for å ha Opera i sin Wii. Så det er nok her pengen kommer fra.

Lenke til kommentar
Hvordan tjener egentlig selskap penger på nettleserne sine? Registreres det på en hjemmeside hvilken browser folk bruker og så får selskapet en del av reklameinntektene?

Opera tjener sikkert noen kroner på lisensiering. Bl.a. er motoren Opera bruker for å vise nettsider, Presto, brukt i bl.a. Adobe CS2/3, Nintendo DS, Nintendo Wii og Dreamweaver.

Lenke til kommentar

Jeg bruker opera mobile på min smart telefon og det er det beste du kan ha på den fronten tror jeg . Men jeg bruker det aldrig på min maskin hjemme "tester det i ny og ne" det kommer med for mye innebygd dritt som skal på død og liv gjøre alt for deg "ja men på en buggete måte feks torrent og dl manager" Dessuten er det treigt og du må gjøre mye for og bli kvitt en del av de unødvendige funksjonen som er der fra før.. Bruker det også på wii selv der er det ikke overbloata . Det ser ut som gratis versjonen blir dårligere og dårligere mens de du betaler for blir bedre. Godt og høre at de tjener penger på softwaren sin da.

Lenke til kommentar

Fint å høre, men for meg som GNU/Linux-bruker er ikke Opera noe alternativ da det ikke finnes native flash-plugin (mulig mer også), men de bruker sånne pluginwrappere.. Det spiser opp alt minnet, pluss swap (512 fysisk minne, 1 gb swap) så snart jeg har svevd innom noen sider i løpet av en sesjon. Men det stopper meg ikke fra å bruke det! Det blir bare Firefox som er foretrukket pga best integrasjon med OSet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...