Gå til innhold

Kjør Linux fra minnepinnen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne løsningen er veldig elegant. Det hadde vært interessant å teste ut på skoler, biblioteker eller andre offentlige steder om dette kan være en god løsning. Da kan brukerne ta med seg alle sine personlige innstillinger der de måtte ønske. En minnepinne på 8 GB koster rundt 200 kr nå om dagen.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke så veldig mye peiling på Linux, men vil dette fungere:

 

Start opp fra minnenpennen med linux, og finn tak i et antivirusprogram som kan scanne etter virus.

 

Linux kan lese fat32/ntfs partisjoner, så de får tilgang. Finnes det antivirusprogram til linux som tar "windows virus" ?

 

Dette ville jo vært genialt om man kommer over en pc som renner over av drit.

 

Er ganske trøtt nå, men satser på at dere skjønner hva jeg mener. :)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke så veldig mye peiling på Linux, men vil dette fungere:

 

Start opp fra minnenpennen med linux, og finn tak i et antivirusprogram som kan scanne etter virus.

 

Linux kan lese fat32/ntfs partisjoner, så de får tilgang. Finnes det antivirusprogram til linux som tar "windows virus" ?

 

Dette ville jo vært genialt om man kommer over en pc som renner over av drit.

 

Er ganske trøtt nå, men satser på at dere skjønner hva jeg mener. :)

 

Det kryr ikke av antivirusprogrammer til gnu/linux, nei, men jeg mener på ClamAV skal være ok.. hvorvidt det tar win-virus er jeg usikker på.

 

Det du nevner kunne jo vært en helt genial idé for antivirusprodusentene. Kjøp en minnepenn med programvare til 1000 kr og fiks antivirusproblemene.

Lenke til kommentar

Har sett bittelitt etter noko slikt som det her, man hadde fått inntrykk av at ein allereie måtte ha Linux installert for å kunne gjere det. Ser no at programmet her støttar Windows, som er ganske positivt for meg.

Kjem kanskje til å benytte meg av Fedora sin snart om eg får minnepinnen min til å fungere igjen.

Lenke til kommentar
Hvordan er hastigheten på operativsystemet installert på en minnepinne i forhold til Live-CDen og vanlig harddisk-installert operativsystem?

 

Kontra CD er det nok ganske likt dersom du kjører usb 2.0.. Vanlig harddisk er fullstendig overlegent i ytelse, men det skulle da bare mangle.

Minnepinne vil nok være litt raskere. 56x CD har maksimalt 8,2 MB/s, og CD bruker tid på å søke. Du finner raskere flash-brikker enn dette.

 

 

Angående det Pasient sa; et veldig godt spørsmål. Jeg har aldri prøvd å finne et antivirusprogram for Linux som tar Windows-virus. Er det noen som har prøvd noe slikt gjennom Wine?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...