Gå til innhold

Anbefaling: Hvilken TV skal du kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den prisen var ikke værst, Simen1!

 

Har selv en Samsung LE40A656, eneste jeg angrer på er at det ikke er en A676 (tror jeg), noen på forumet nevnte at det var den modellen som hadde tuner for rikstv (A656 har digital tuner som kun funker i sverige, danmark og finland).

 

Betalte for øvrig 9500 for min (ca 3mnd siden), så jeg tror du gjorde et bra kjøp der ja!

Lenke til kommentar

Trist og se at dere fortsetter og mate denne myten:

"Generelt sett er LCD å foretrekke om du bruker TV-en mye til spill (PC, Xbox osv.), mens en plasma er det beste valget til filmbruk, ..."

 

Og påstå at en Pioneer PDP-LX5090 f.eks er dårlig til spilling er vel litt vel drøyt? 1:1 pixelmapping, full-HD oppløsning, ingen innbrenning, overlegent sortnivå, fargegjengivelse og generell bildekvalitet. Nei ekke no særlig å spille xbox på det. :fun:

Lenke til kommentar
Pioneer 50" plasma til 29 000 kr vs Samsung 52" LCD til 13 000 kr

 

Man kan jo spørre seg om det er verd prisforskjellen.

Ja, jeg vil påstå det. :)

 

Er først lommeboka såpass dyp så klarer man sikkert også 7% høyere pris for en 55" LCD med 2000000:1 kontrast.

Hvorfor kjøpe en dårligere tv..? Greit at det er 5" mer men det forsvarer vel ikke LCD-sortnivået for meg hvertfall.

Lenke til kommentar

Teco 32" eller 37" er visstnok bra greier, meina å ha hørt snakk om at dei bruka samsung/sonY/en eller anna kjent aktør sine bildepanel. og så kjem alle tilkoblingsmulighetane, dei har ALT du trenger.

 

Men eg har ikkje erfart dei sjøl endå, så eg kan ikkje bekrefte om dei står til rYktet :p

 

link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=369945

Endret av olz
Lenke til kommentar
Hvorfor kjøpe en dårligere tv..? Greit at det er 5" mer men det forsvarer vel ikke LCD-sortnivået for meg hvertfall.

Jeg har ikke sett samsungen selv, men ut i fra spesifikasjonene virker det som sortnivået er ekstremt bra. Det overrasker meg ikke om sortnivået er en tierpotens bedre enn på Kuro'en grunnet den individuelt styrte LED bakbelysninga. Hvis du har sett disse to skjermene ved siden av hverandre selv så skal jeg selvsagt ta ditt ord for at kuroen er bedre på det punktet, men inntil videre så virker spesifikasjonene bedre på samsungen. 21% større skjermbilde er bare en ekstra bonus.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett samsungen selv, men ut i fra spesifikasjonene virker det som sortnivået er ekstremt bra. Det overrasker meg ikke om sortnivået er en tierpotens bedre enn på Kuro'en grunnet den individuelt styrte LED bakbelysninga. Hvis du har sett disse to skjermene ved siden av hverandre selv så skal jeg selvsagt ta ditt ord for at kuroen er bedre på det punktet, men inntil videre så virker spesifikasjonene bedre på samsungen. 21% større skjermbilde er bare en ekstra bonus.

 

Nei har ikke sett samsung skjermen desverre, så var nok bare fordomsfull av meg. :p

 

Erfaringen har lært meg å ikke stole på de oppgitte spesifikasjonene, så jeg stiller meg skeptisk inntil det motsatte er bevist. Kan være enig i at samsungen kanskje scorer bedre på kontrast grunnet høyere lysstyrke. Men på rent sortnivå (og fargegjengivelse) er jeg tvilende. Det er jo tross alt fortsatt en LCD. :fun:

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett samsungen selv, men ut i fra spesifikasjonene virker det som sortnivået er ekstremt bra. Det overrasker meg ikke om sortnivået er en tierpotens bedre enn på Kuro'en grunnet den individuelt styrte LED bakbelysninga. Hvis du har sett disse to skjermene ved siden av hverandre selv så skal jeg selvsagt ta ditt ord for at kuroen er bedre på det punktet, men inntil videre så virker spesifikasjonene bedre på samsungen. 21% større skjermbilde er bare en ekstra bonus.

 

Dette er vel kanskje de eneste TV'ene som kan måle seg med KURO på sortnivå/fargenivå. Dog, de har den ulempen at LED-baklyset gir en veldig høy responstid.

Jeg har sammenlignet dem, både i butikk, og diverse kurs/møter. Pioneer er fortsatt bedre på sortnivå, og det vil de nok være en god stund til.

Derfor ser jeg fortsatt ingen grunn til å hoppe over til LCD, fra min elskede Pioneer :)

 

EDIT: Må bare legge til at Samsungen er en fantastisk TV, ikke misforstå meg. Pioneer sine serier er bare marginalt bedre! I mine øyne, slik jeg liker det.

Endret av plaank
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...