Gå til innhold

Phenom II i prislistene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. Dårlig valg av navn. Nå har vi Core i7 920 og 940, og PhenomII 920 og 940.. Jaja

 

Edit: Hvorfor er ikke prisene hyggelige? Lurer på hva folk hadde synes om AMD hadde prisa sine toppmodeller likt som Intel. Dessuten, AMD som vi vet, har det ikke så greit med økonomien for tiden, og noe må de jo tjene på.

Endret av GLaDOS
Lenke til kommentar

1. Hardware.no er TREIG! Denne nyheten har vært på flere nettsted i over 1 uke, jeg postet det bla. på forumet for lenge siden fra fudzilla.

 

2. Dette er ikke offisielt, det var en tabbe fra det australske nettstedet. AMD har ikke bekreftet noe.

 

3. Er dette dyrt?.. "Ikke av det hyggelige slaget"? Hva med i7 prisene da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg ser ikke hva som er så forferdelig galt med disse prisene?

 

For det første så er dette lanseringspriser, de vil selvfølgelig være i det høyeste laget.

For det andre så er dette forhåndsbestilling, mange butikker har gjerne veldig høye priser på forhåndsbestilling.

 

Og så vidt jeg vet har AMD enda ikke gått ut med en offisiell uttalelse angående Phenom-II prisene. Mulig jeg tar feil på det punktet.

 

Det vi heller ikke har tatt hensyn til er eventuelle skatter og avgifter som Australia har som er høyere, eller som Norge ikke har. Tar jeg ikke helt feil pleier Australia og ha ganske høye priser på elektronikk generelt sett.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Intel Q9650 koster vel ca 4100 kr. Hvis Phenom 2 940 kommer på 2500 kroner ved lansering, kaller jeg det billig. Særlig hvis de yter ca likt ved samme hastighet.

 

X48 hovedkortene i toppklassen, koster 2500 - 3000 kroner. 790 FX koster 1000- 1500 kroner mindre.

Da har en et mellomlegg Intel kontra amd, som tilsvarer et topp skjermkort. Selvsagt kan en nøye seg med et Intel P45 til 1200 - 1500 kroner, men det er ikke highend kort.

 

Aly i alt billig mener jeg.

 

Edit: Og da har jeg ikke nevnt ci7 med en eneste pris :hm:

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
CI7 er bare latterlig prisa så...

 

Tja... CPU'ene prisene er vel greie, men de trenger sårt rimeligere alternativer til X58 brikkesettet. Dessuten er vel ikke avgjørelsen om kun å støtte DDR3 den lureste fra Intel's side nå med finanskrisa hengene over oss.

 

Phenom II er mye mer fleksibel og vinner på dette selv om CPU prisen blir omtrent den samme som Ci7.

Lenke til kommentar

Greie priser, og disse støtter jo som kjent AM2 og 2+, og både DDR 2 og 3, så det er en god del AMD eiere som bare kan investere i en ny CPU, mens de som vil ha intel må ha seg helt nytt system.

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en ny CPU til våren når phenom2 prisene har fått sunket litt. Kommer nok til å gå for en av de bedre Phenom2. Så blir bare spørsmålet hvor jeg skal gjøre av den phenom 9850be jeg sitter på nå... Kanskje jeg må ha meg en ny proteinbretter / server / varmeovn neste høst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...