Gå til innhold

Uke 50mm 2008 | Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

En god tradisjon må gjentas ...

 

Jeg stjeler rått fra forrige års utfordring:

 

uke50mm

 

Uke 50 og 50mm – det må jo bare gjøres!

 

Uke 50 er fra mandag 8. desember til søndag 14.

 

50mm er ditt egen lille 50mm fastobjektiv.

 

Du kan bruke så mange kameraer og objektiver du vil, så lenge det er snakk om et fast-objektiv med brennvidde på 50mm.

 

Regler:

- DU MÅ FOTOGRAFERE HVER DAG MED DITT 50mm OBJEKTIV FRA MANDAG 8. DESEMBER TIL SØNDAG 14. DESEMBER.

- DU MÅ PRODUSERE ETT FORUMVERDIG BILDE HVER DAG SOM POSTES I DEN DAGLIGE TRÅDEN.

 

Deltakernivå:

PURIST: vil KUN fotografere med 50mm fastobjektivet i perioden og ingen andre objektiver.

PINGLE: har også behov for å fotografere med andre objektiver i perioden, men vil også fotografere hver dag med 50mm.

 

Valgfrie tillegg:

Du står fritt til å legge inn valgfrie tillegg, eksempler: kun svart/hvitt, ingen crop, ingen redigering (jpg direkte fra kamera), blender kun mellom f/1.4 og 2.8. Merk at dette kun en noen eksempler du kan ha helt andre personlige tilleggsutfordringer.

 

Forumtråder:

Det vil kun bli 9 forumtråder. Denne tråden bruker vi til generelt snikksnakk omkring utfordringen. Påmelding skjer i denne tråden for påmelding og deltakeroversikt. Og så har vi en en tråd for hver dag:

 

Dag 1: Mandag 08.12.2008

Dag 2: Tirsdag 09.12.2008

Dag 3: Onsdag 10.12.2008

Dag 4: Torsdag 11.12.2008

Dag 5: Fredag 12.12.2008

Dag 6: Lørdag 13.12.2008

Dag 7: Søndag 14.12.2008

 

Tom

 

edit: lagt til dag-trådene.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regler:

- DU MÅ FOTOGRAFERE HVER DAG MED DITT 50mm OBJEKTIV FRA MANDAG 8. DESEMBER TIL SØNDAG 14. DESEMBER.

- DU MÅ PRODUSERE ETT FORUMVERDIG BILDE HVER DAG SOM POSTES I DEN DAGLIGE TRÅDEN.

Betyr dette med andre ord at hvis man ikke har tid til å ta bilder hver dag så kan man ikke delta?

Isåfall tror jeg jeg må revurdere tanken om å være med.

Lenke til kommentar
Regler:

- DU MÅ FOTOGRAFERE HVER DAG MED DITT 50mm OBJEKTIV FRA MANDAG 8. DESEMBER TIL SØNDAG 14. DESEMBER.

- DU MÅ PRODUSERE ETT FORUMVERDIG BILDE HVER DAG SOM POSTES I DEN DAGLIGE TRÅDEN.

Betyr dette med andre ord at hvis man ikke har tid til å ta bilder hver dag så kan man ikke delta?

Isåfall tror jeg jeg må revurdere tanken om å være med.

Beklager å påpeke det. Men det er ikke med andre ord. Det er med nøyaktig de samme ordene. :roll:

Lenke til kommentar
Hva med de som ikke har fast 50mm?

Kan vi bruke zoomen på 50mm og få være med å leke? :blush:

EXIF data som bevis for at bildene er tatt på 50mm? :p

 

 

Desverre. Her er det reell diskriminering. Har du ikke fast 50mm; så kan du ikke være med. Men jeg skal ikke nekte deg å kjøpe en.

 

Tom

 

Men alle som ikke har fastobjektiv er hjerteligvelkommen i Wannabe uke 50mm utfordringen jeg nettopp har startet. Den tillater kun bruk av zoom-objetiv, som er satt på 50mm brennvidde :)

Lenke til kommentar
Hmmm. En svakhet i reglene, Tom?

Kommer an på hvordan du ser det. Hele poenget med utfordringen er at man skal kun bruke 50mm. Slik jeg tolket Kimare ifjor var at det var koblingen uke 50 og 50mm som var viktigst.

 

edit: Da er vi flyttet over i rett tråd.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Regler:

- DU MÅ FOTOGRAFERE HVER DAG MED DITT 50mm OBJEKTIV FRA MANDAG 8. DESEMBER TIL SØNDAG 14. DESEMBER.

- DU MÅ PRODUSERE ETT FORUMVERDIG BILDE HVER DAG SOM POSTES I DEN DAGLIGE TRÅDEN.

Må bildene postes hver dag eller er det nok at bildene er tatt hver dag og postes når film er fremkalt?

 

Lurte på å melde meg på og bruke 3 forskjellige kamera hvorav 2 er filmkamera(Eos 600 og AE1), så jeg lurte på om jeg kan bruke disse. Hvis bildene må postes daglig så blir det kun med 30D'en i så fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...