Gå til innhold

Anmeldelse: Call of Duty: World at War (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utifra hva jeg har prøvd av betaen, både på pc og Xbox360 virker denne anmeldelsen veldig treffende. Og tsjernobyloppdraget i CoD4 på Veteran er den ène banen i et spill noen gang som har gitt meg mest tilfredstillelse å klare, først uten å tiltrekke oppmerksomhet, deretter å forsvare posisjonen sin i noen altfor vanskelige minutter. Det skal mye til for å toppe CoD4, og det er vel bare å vente til IW sin neste tittel!

Lenke til kommentar
som om du skulle være et ADHD-barn på raid i et konditori.

Det skrives AD/HD

Tja, tror man kan skrive begge deler. Blir ikke brukt noe "/" på http://www.adhdnorge.no/ . Men dette er jo flisespikkeri.

 

Jeg har bare prøvd singleplayeren hos en kamerat, men jeg synes flammekasteren var konge. Når det er sagt synes jeg også at den amerikanske delen av singleplayeren var bedre enn den russiske, men begge har sine sterke sider.

Lenke til kommentar

Spilte gjennom enspillermodusen, og det var jo grei nok underholdning - problemet er jo at mekanikk og grafikk er nøyaktig det samme som i CoD4 for et år siden, settingen er veldig, veldig oppbrukt, og historien tillater liksom ikke så mange sjokkerende plot twists.

 

Det er faktisk imponerende hvor lite kreative de klarte å være med Stillehavskampanjen, til tross for at det er nesten uutforsket terreng i forhold til Vest- og Østfronten.

Lenke til kommentar

Er flammekastere virkelig like owerpower som det jeg har sett i alle videoer fra dette spillet? WW2-flammekastere gikk jo tomme for brennstoff etter et par sekunder, og de hadde en veldig begrenset rekkevidde på kun et par meter. Fra det jeg har sett av dette spillet kan flammekastere brukes på lik linje med maskingevær, og det blir bare for dumt... :hmm:

 

Personling mistet jeg mye av interessen til dette spillet da jeg så det skulle foregå i WW2. Jeg testet betaen for å se om den kunne overtale meg til å kjøpe dette spillet, noe den ikke klarte. Det var rett og slett en kjedelig "mod" til Modern Warfare...

 

Og en ting til; hvorfor har Activision valgt å la Treyarch og Infinity Ward få lage annethvert Call of Duty spill? Er det bare fordi det vil bety en årlig utgivelse, som igjen betyr mer penger?

Lenke til kommentar

Jeg ble bare så fryktelig lei meg når jeg spillte dette spillet, fordi det ja kjentes ut som jeg hadde spillt det før. Jeg tror det må vel gå et par ti år før vi får sjansen til å oppleve det å kjempe som tysker, ettersom visstnok alle tyskere var kjempe slemme nazister som spiser babiser til frokost, i følge CoDWAW.

 

Jeg tror de må forandre på CoD formelen. Jeg tror de må sitte seg ned og tenke ut litt nytt ettersom alle CoD spillene er veldig likt med tanke på spillbarhet.

Lenke til kommentar
Jeg synes betaen sugde hardt, og bestemte meg for å ikke kjøpe det. Likevel får spillet ganske gode og akseptable karakterer, så kanskje jeg skal ta en revurdering?

Håper de har endra en god del siden betaen... :hmm:

 

Du er klar over at de fleste anmeldelser du leser er super subjektive. Når du da i tillegg selv har dårlig erfaring med spillet men fremdeles lurer på å kjøpe det pga hva noen andre mener så bør du nesten ta en reality check. Ikke noe ondt ment altså.

Lenke til kommentar
Er flammekastere virkelig like owerpower som det jeg har sett i alle videoer fra dette spillet? WW2-flammekastere gikk jo tomme for brennstoff etter et par sekunder, og de hadde en veldig begrenset rekkevidde på kun et par meter. Fra det jeg har sett av dette spillet kan flammekastere brukes på lik linje med maskingevær, og det blir bare for dumt... :hmm:

 

Du har gjort leksa din skjønner jeg ... Ja, flammekasterene i World of War er latterlig "overpowered" som du sier, men resten er bare tull. Ekte vare hadde kapasitet på betraktelig mer en et par sekunder, og rekkevidde på alt fra 50 til 80 meter.

Lenke til kommentar

Helt grei anmeldelse, dog ikke Froholt kvalitet.

 

Jeg har spilt CoD5 multiplayer i rundt 60 timer nå, og jeg må si jeg liker det, MEN det er ikke på langt nær CoD4. Det er utallige småting som er utrolig irriterende, som f.eks at man ikke kan filtrere servere etter hvilken health/helse/HP som brukes på servern osv. Ekstremt irriterende å lete etter hardcore servere som ikke har 75HP (som er standard i CoD5). CoD4 var mye bedre sånn sett, der hadde alle hardcore servere 30 health. Punktum. Ok, customization er muligens en bra ting, men default health i hardcore burde ikke være 75HP.

 

Også er det mange andre småting, men saken er at alt dette kan fikses med én patch. Så da gjenstår det å se om Treyarch gidder å bry seg om spillerne.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...