Gå til innhold

Test: HTC Touch HD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fatter og forstår ikke hvorfor HTC ikke kan stappe noe fornuftig på displayene sine. De ripes opp så lett at det er ett stort irritasjons moment. Diamond var helt vannvittig utsatt for riping men virker da som denne er litt bedre. Her har de virkelig noe å lære av Apple´s iPhone som er så si ripesikker, min har ialefall vært utsatt for normal behandling (bland annet mistet i gulvet noen ganger) og har ikke en eneste ripe i displayet.

Men HD er en spennende telefon, så man skal ikke se bort fra at det er min neste. Blir spennende å prøve den selv.

Lenke til kommentar

Vårt testeksemplar ble levert uten bundle. Informasjon om hva som følger med (side 1) kommer fra HTC. Det kan tenkes at det følger med beskyttelse også.

(For øvrig er vårt testeksemplar av Iphone 3G ripete på skjermen, så den lar seg absolutt ripe opp)

 

Når det gjelder lyden så oppdateres testen så snart vi får oppdatert ROM-en. Lydkvaliteten var ikke dårlig i den forstand at det hakket, skurret eller var andre åpenbare feil i den. Problemet var heller at det var rimelig flat og kjedelig lydkvalitet sammenlighet med gode musikkmobiler og MP3-spillere.

 

Når det er sagt er HTC Touch HD en særdeles god telefon på nesten alle områder, og vi har ikke noen problemer med å anbefale den til dem som vil ha den råeste trykkskjermmobilen på markedet.

 

Takker ellers for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Vårt testeksemplar ble levert uten bundle. Informasjon om hva som følger med (side 1) kommer fra HTC. Det kan tenkes at det følger med beskyttelse også.

(For øvrig er vårt testeksemplar av Iphone 3G ripete på skjermen, så den lar seg absolutt ripe opp)

 

Når det gjelder lyden så oppdateres testen så snart vi får oppdatert ROM-en. Lydkvaliteten var ikke dårlig i den forstand at det hakket, skurret eller var andre åpenbare feil i den. Problemet var heller at det var rimelig flat og kjedelig lydkvalitet sammenlighet med gode musikkmobiler og MP3-spillere.

 

Når det er sagt er HTC Touch HD en særdeles god telefon på nesten alle områder, og vi har ikke noen problemer med å anbefale den til dem som vil ha den råeste trykkskjermmobilen på markedet.

 

Takker ellers for tilbakemeldinger.

 

Ja iPhone 3G har nok dårligere skjerm enn 1. generasjon pga. det diskuteres om Apple har gjort noen kvalitets kutt for å kunne presse prisen. Men selv om deres (nå sikkert godt brukte) testeksemplar av iPhone 3G nå har riper er det forskjell på det og riper etter en varsom testperiode. Men men.....

Er nok ingen tvil om at HTC HD er en rå telefon, skal bli spennende å se hva dere sier om lyden etter oppdateing av ROM-en.

Lenke til kommentar
Jeg fatter og forstår ikke hvorfor HTC ikke kan stappe noe fornuftig på displayene sine. De ripes opp så lett at det er ett stort irritasjons moment. Diamond var helt vannvittig utsatt for riping men virker da som denne er litt bedre. Her har de virkelig noe å lære av Apple´s iPhone som er så si ripesikker, min har ialefall vært utsatt for normal behandling (bland annet mistet i gulvet noen ganger) og har ikke en eneste ripe i displayet.

Men HD er en spennende telefon, så man skal ikke se bort fra at det er min neste. Blir spennende å prøve den selv.

Det følger med skjermbeskyttelse ...

Rart HTC ikke har opplyst om dette da det ble bestemt for LENGE siden.

 

Merkelig at de synes lyden i MP3 spilleren var så veldig dårlig. Jeg syns det er overraskende god

Lydkvaliteten er god. Er ikke så stor tvil om at Amobil har testet en "utdatert" ROM.

 

Tok bilde av en elektronstråle i dag, og den ble utrolig skarp og fin. Men eller blir bildene ganske tamme i mørket ja.

 

Har spesielt merket at bildene ser lyse og fine ut på HD-en, men når de overføres til dataen blir de mye mørkere.

Lenke til kommentar

Jeg har sett mange torturtester av iPhone som viser at den er utrolig bestandig mot riper. Se f.eks. denne videoen:

 

Ligger også mange flere ute på youtube. Pørv noe lignende med hvilken som helst annen telefon...

 

Jeg mener iPhone ligger i en unik posisjon hva angår riper, og kan ikke se en eneste telefon som kommer opp mot den. Det betyr jo ikke at det er umulig å lage riper i den (på samme måte som man kan lage riper i vinduet du har hjemme), men det er vanskeligere. Prøv det samme med en Nokia eller HTC med plastskjerm, så tipper jeg ripene kommer raskere enn man skulle tro.

Lenke til kommentar

"Du kan koble til håndfri til telefonen via USB-tilkoblingen i bunnen, eller via 3,5 mm minijack-utgangen på toppen av telefonen, eller via Bluetooth."

 

Det går ihvertfall ikke å koble til headsett via usb-tilkoblingen, men håndfri kanskje funker?

 

Riper bryr jeg meg ikke spesielt mye om, pleier å ta vare på tingene mine :) Lyden kan jeg ikke klage over, og telefonen er kjapp (for å være WM).

Må si jeg er meget fornøyd hittil, får vi se hvordan det blir etterhvert.

Lenke til kommentar

Til dere som sier iPhone ikke får riper, det er bare tull.

 

Jeg gikk rundt med iPhonen i bukselomma uten andre ting, og den klarte likevel å få noen riper på skjermen. Men det var ikke verre enn å gå til innkjøp av en beskyttelsesfilm, så ordnet alt seg. Glasset er mer ripebestandig enn plasten på andre mobiler, så var ikke så stor skade.

 

Men ja, hadde vært digg om iPhone hadde hatt like bra oppløsning i skjermen. Akkurat nå så er det akkurat ikke nok.

Lenke til kommentar

Dere skriver mobilen må lades hver dag, og Diamond opp til to ganger om dagen? da må dere ha sittet å brukt mobilen konstant med musikk ++ eller?.

 

Min Diamond varer minst 3-4 dager, jeg ringer og sender en god del meldinger hver dag, siden jeg bruker min diamond som jobb mobil ogaså. Hadde en SE850i i før den, og den varte maks 1 dag mer, men den har jo så lite funskjoner og er en leke mobil sammenlignet med diamond.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...