Gå til innhold

Konkurranse: Verdens beste mobilfotograf er kåret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FOLKENS!! Slapp av. Det vinnerbildet world wide er tatt med en motorola telefon, og derfor den dårlige oppløsningen... Se linken til sonyericsson hvis dere googler Alexander sitt navn. Der står det også at norges vinnerbilde er tatt med en K800i. Han har lett brukt photoshop i ettertid, men all kred. til dette bildet. utrolig bra. :)

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg ble litt overrasket når jeg så det internasjonale vinnerbildet. Jeg fikk inntrykk av at dette var en konkurranse for å vise hva man faktisk kan få til med et mobilkamera, noe som jeg synes den norske vinneren klarte utrolig bra. Det var rett og slett et utrolig kult bilde.

 

Men hvordan viser du hva et mobilkamera er godt for, og hva du klarer å gjøre med et mobilkamera ved å ta et snapshot når en baby gjør noe morsomt?

Lenke til kommentar

Misforstå meg rett, eller hva en pleier og si i slike tilfeller. Men når man sier "Hva får man ut av og vise et snapshot som vinnerbilde?" så er jo også dette nettop litt av det med mobilbilder. Jeg for min del har ALLTID med mitt mobilkamera, mens kompakt eller slr mang en gang kan bli liggende hjemme eller på jobb til tider, dels pga at jeg ikke orker og dels pga at jeg kan være stresset eller glemsk og bare la det ligge om det ikke er en spesiell situasjon jeg skal til..

 

Styrken da med og vise et slikt bilde må i aller høyeste tilfelle være og kunne dokumentere ovenfor folkemassen følgende budskap:

 

"Har DU alltid med deg kameraet ditt?.."

eller

"Glemt kameraet hjemme? Få med deg øyeblikket.." osv.

 

Ok, jeg likte ikke bildet så godt egentlig (dog, jeg likte det humoristiske i det, og som med alle foreldre, det hadde vert verd mer for meg om jeg hadde tatt det og det var i mitt album for det er jo bra fanget..), det er jo noe typisk det jeg har fått med meg altfor mange ganger når glade mødre får sin førstefødte og man ender opp med og fremkalle 500 bilder fra ymske medier de har tatt bildene med, og alle av samme objekt. Det norske derimot er rett i mitt sjikt angående hva jeg liker og jeg ville heller lagt min mynt på det hadde jeg skulle valgt mellom de to. For meg er det en helt annen følelse, det er et bilde som er lagd for veggen fremfor det andre som er et bilde for familie albumet.

 

Men til slutt, snapshot bilder er vel mulig også det de nettop vil ha fremmet med en slik konkurranse, ikke vet jeg. Det er jo det som er den største styrken med et slikt kamera som alle som er mobilslaver (les: meg..) vil ha med seg til enhver tid uansett (omtrent).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...