Gå til innhold

Firefox får opp farten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes det er flott at dere følger med på utviklingen av Firefox, men ærlig talt, nyhet for lansering av beta rc? :ermm:

men det var tydeligvis nok til at du fant det verdt å skrive en kommentar til.

At det er en ny versjon av "et-eller-annet-datarelatert" tilgjengelig er vel en nyhet, så hvorfor skulle ikke hardware.no skrive om det (selv om det er snakk om rc til en beta, så har den ikke vært tilgjengelig fra før)?

Hvis det er noe som ikke interesserer deg, så bare la det passere. Det kan være andre som synes det er viktig.

Lenke til kommentar
Noen som kan si meg når Opera også skal få det nyeste? : \ Merker jo forskjell, uten bruk av noen tidsberegningsprogrammer, at både FF og Chrome er raskere.

Opera er propritær programvare og har dermed neppe mulighet til å integrere dette, som sannsynligvist er gitt ut under GPL (sammen med resten av firefox prosjektet).

 

Skulle ønske Opera gikk opensource!

Lenke til kommentar
Som sagt over. Ser virkelig ikke poenget med å syte på nyheter, som regel er det klaging på for lite nyheter. Jeg er en ivrig FF-bruker, ergo syns jeg dette er meget spennende.

 

Over og ut.

Spennende ja, men er det spennende nok til å rapportere om en intern testversjon bare for så lage en ny nyhet når den offentlige testversjonen (beta2) kommer om noen få dager?

Eller sagt på en annet måte: Burde ikke redaksjonen heller brukt ressursene til å få plass en vel så interessant nyhet om noe helt annet istedenfor å rapportere så likt flere ganger?

Jeg sier ikke at det dårlig, men at det kunne vært bedre, det er sånt som kalles feedback og verdsettes generelt høyt av vellykkede foretak

:)

Lenke til kommentar
Noen som kan si meg når Opera også skal få det nyeste? : \ Merker jo forskjell, uten bruk av noen tidsberegningsprogrammer, at både FF og Chrome er raskere.

Opera er propritær programvare og har dermed neppe mulighet til å integrere dette, som sannsynligvist er gitt ut under GPL (sammen med resten av firefox prosjektet).

 

Skulle ønske Opera gikk opensource!

 

Firefox er tilgjengelig under LGPL (+ GPL og MPL), som (overforenklet sagt) tillater sammenblanding med proprietær programvare, så i teorien kan Opera hente inn Firefox-komponenter.

Det er vel Javascript-motoren du siktet til og der er V8 (Google Chrome) tilgjengelig under BSD-lisens som i praksis betyr fritt-fram-for-alt-og-alle så det står mest på om Opera vil.

Lenke til kommentar
Betaversjoner av spill får de kjeft for ikke å dekke.

Betaversjoner av lesere blir de sett rart på av...

 

Flott!

Det er alltids en fordel å forstå hva man kommenter. Det er her ikke snakk om en betaversjon, men en intern test-versjon.

 

PS: Det er da ingen her som "kjefter".

 

Du har forstått det. Jeg bare stusset over at de faktisk hadde en egen post om en pre-beta av en nettleser.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at alle ikke er interesserte i det samme, selv er jeg veldig interessert i arbeidet til Mozilla og fremdriften til Firefox og synes det er bra at dere følger med, men "til og med" jeg synes det blir litt rart å lage en nyhet om en Release Candidate av en beta. Altså en testversjon av en testversjon, selv ikke dedikerte Mozilla-sider nevner den (for da ville det hvert logisk å nevne RC av sikkerhetsoppdateringer og nightly-builds av Minefield også).

 

Det blir som om dere skulle nevnt hver interne build av Opera, hver oppdatering til Chrome (som det er en del av) eller alle nightly-versjonene til Webkit. Når den endelige betaversjonen (virkelig tydelig at beta ikke har samme betydning lenger) så blir det av mange tatt som om det skulle vært en ferdig versjon og blir overasket og sure over at alt ikke funker som det skal.

Note: Please do not link directly to the download site. Instead we strongly encourage you to link to this Firefox 3.1 Beta 1 milestone announcement so that everyone will know what this milestone is, what they should expect, and who should be downloading to participate in testing at this stage of development.

Selv ved offisielle betaer oppfordrer Mozilla til å ikke direktelinke til den sånn at brukere skal få vite at de faktisk laster ned en uferdig versjon. Blir derfor litt feil å linke direkte til RC av en beta.

 

Bare så det er sagt en gang for alle: Dette er en (testversjon av en) testversjon, den kan funke helt fint, men kan like gjerne kræsje, slette alle filene dine og sette fyr på pc-en din, hvis du ikke er villig til å ta sjansen vent noen måneder på den endelige versjonen av Firefox 3.1, den er vel verdt å vente på.

 

(And I mean this in the best possible way! ;) )

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...