Gå til innhold

Anbefalte innlegg

skulle åpne MSN i dag morges og den begynnte å samle in informasjon stod det osv noe den ikke pleier å gjøre til vanlig.

plutselig kom det en pop up fra Norman antivirus om at det var en trojaner som het msgrvsta som kommer når jeg åpner MSN.

 

har prøvd å slette den med norman men det ser ikke ut til å fungere.

er det en trojaner og vis hvordan får jeg fjernet den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Norman antivirus om at det var en trojaner som het msgrvsta som kommer når jeg åpner MSN.

Plassering kan du ta med.

 

Er dette plassering,kan det være falsk posetiv fra norman.

C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msgrvsta.thm

 

msgrvsta er en god prosess fra MSN.

http://www.processlibrary.com/directory/files/msgrvsta/

 

Vil du ha en sjekk kjører du Veiledningen

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Mulig at dette er fil som kommer kun når du er pålogget MSN.

 

Min datamskin

>verktøy->mappealternativer->vis->

Sett hake på "vis skjulte filer og mapper"

Fjern hake på "skjul beskyttede oprativsystem filer"

 

Da ser du alle filer.

 

Dette ser ut som en falsk posetiv fra norman sin side.

Send dem en melding om problemet.

 

http://www.stuffplug.com/forum/index.php?showtopic=945

Post #3

msgrvsta.thm er resource dll som inneholder ikon.

Lenke til kommentar
søkte igjennom pc en med Norman nå nettopp og den fant ingen ting.

 

Når jeg starter opp Windows live messenger kommer det opp at den henter inn info osv noen den ikke har gjort tidligere når jeg har brukt MSN, det er da det kommer pop up om at det er trojaner.

 

 

 

Jeg har akkurat samme problemet og har norman. Når jeg kjører msn fra startmenyen begynner den å samle informasjon, også oppretter den snarveis-icon og deretter kommer trojaner beskjed fra norman (W32/Banker.DYCZ) Klarer ikke finne filen (c:\program files\MSN Messenger\msgrvsta.thm) .

 

Når jeg prøver på" trykke lagre som" for å deretter laste den opp hos. feks. norman, så får jeg lagret den, men får bare beskjed om at filen er skrivebeskyttet og ingen tilgang. Så litt vrient! Dette oppstod forøvrig idag, for meg også! Og det er litt merkelig at kun oppstår problemer når jeg klikker på msn fra start-menyen, og ingen meldinger om trojaner når jeg logger på msn, når programmet starter opp med windows...

Lenke til kommentar
hos meg kommer også alt det der innsamligs tullet og advarsler osv og etter på kommer innloggings vinduet, men jeg har ikke prøvd å logge meg inn i tilfelle jeg kan sende det videre eller noe vis det kan skade

 

Det er helt identisk som hos meg. Påloggings vinduet kommer opp etter alt det andre , og jeg har heller ikke prøvd å logge inn ettersom jeg er litt skeptisk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...