Gå til innhold

Ny øy for Fable 2 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker dette her mindre og mindre. I starten syntes jeg DLC var en fin ting som kunne holde liv i spill selv lenge etter utgivelse. Slik det er blitt nå, så virker det på meg som om utgivere bevisst kutter ferdig innhold for å kunne selge dette inn senere. Er innholdet gratis er det helt greit, men når det kommer knappe en måned etter utgivelse, så har jeg en mistanke om at dette er gjort helt med viten og vilje.

Lenke til kommentar

Enig med BioNor her jeg. Dette var rett og slett vel fort å komme med en slik oppdatering.

Dette får en til å tenke at de har kuttet bort en del av spillet for å tjene penger på det en mnd etter release.

Virker som flere og flere spill satser på denne startegien, men får håpe salgstallene gjør at de revurderer den.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Jeg syns ekspansjonspakker som DLC er en fantastisk god idé, spesielt hvis de kommer rimelig hyppig.

 

Problemet med de fleste konsollspill slik de er i dag, er at så snart du har rundet det, og brukt timesvis på å utforske eventuelle resterende områder, så er spillet over. Nedlastbare pakker vil holde liv i spillet, og sørge for at det atter en gang kan tas ut av hylla. Nå vet ikke jeg prisen på denne spesifikke oppdateringen, men spesielt dyr kan den neppe være?

 

Og husk: er du uenig i griskheten til Microsoft og Lionhead, så slipper du å laste pakken ned!

Lenke til kommentar

Men når skal de få tid til å utvikle disse ekspansjonene om de ikke tar fra det allerede ferdige spillet da zyph?

Det må jo da medføre at du får et kortere spill i første omgang, og betaler ekstra for å få tilgang til resten en mnd etter launch. Noe skurrer hos meg med denne utviklingen.

Jeg er ingen spillutvikler, men å lage en hel øy, med quest og innhold og få denne kvalitetssikret tar lenger tid enn en mnd eller to.

Lenke til kommentar

Til dere som misliker dette, ikke kjøp det.

 

Grunnen som ligger bak er nok ganskje gjennomtenkt, det kan rett og slett hende at denne delen av spillet ikke passet inn med story'n, og de ville derfor slippe det på et senere tidspunkt når flesteparten har gjennomført det.

 

Eller så rakk de rett og slett ikke ha ferdig området til release, og ville heller ikke utsette det noe, da det er ganske viktig å få ut et spill, slik at det får god omtale osv før julesalget.

 

Sist men ikke minst, de driver et firma. Kall det griskhet eller hva du føler for, men folk vil alltid tjene penger. Tviler på at du er så mye bedre.....

Endret av Nutcaze
Lenke til kommentar
Ikke passer inn i story'n? Tja, tenk deg om. Lager de spillet basert på historien, eller historien basert på spillet? ;)

Hehe, ser den! Skal formulere meg litt bedre.

Det er godt mulig arbeidet på denne øya startet en god stund etter at de var ferdig med mye av spillet, og at det ikke var gunstig å implementere "øya" slik spillet var da. Virker jo som om denne øya er en helt ny del av spillet, og ikke har så veldig mye med selve story'n å gjøre..

Lenke til kommentar

Nå var nok innlegget mitt mer ment mot trenden enn mot akkurat Fable 2. Jeg tok det bare opp her fordi det passet inn i settingen.

 

Hva dem har tenkt akkurat her vet nok bare utvikleren selv, men dersom dette var materiale som var klart innen spillet gikk til trykken, så burde det vært med i fullversjonen eller bli lagt til som gratis DLC. Når jeg betaler 599,- for et spill så forventer jeg å få hele spillet og ikke bare deler av det. Jeg har kjøpt mange spill opp gjennom årene og i veldig mange av dem finnes det flere historier man kan starte som ikke har noe med selve hovedhistorien å gjøre(The Witcher er et glimrende eksempel, Ymirs Pass i AoC et annet(jeg er klar over at det en månedsavgift her, men det er utenfor poenget)). Dersom en utvikler bruker tid og penger i etterkant(f.eks HL2 og GTA4) på å lage store moduler/episoder, så kan dem godt kreve penger for det for min del, samme med expansions(f.eks D2/LoD).

 

Det finnes en bråte eksempler på tilleggspakker som helt rettmessig kreves penger for, men det finnes en like stor mengde med eksempler der hvor man kan mistenke en utgiver bevisst fjerner innhold for å legge det ut senere mot betaling. Jeg har fortsåelse for at de gjør det, det generer jo penger og jeg hadde helt sikkert gjort det selv om det var aktuelt, men det er nå uansett en trend jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
Bleh, ikke snakk om at jeg betaler for noe som skulle vært i spillet fra før av.

 

Hvor har du det fra at dette skulle vært i spillet fra før av?

 

On topic: Hurra! Fable 2 har jeg faktisk spilt mye etter at jeg runna det, rett og slett fordi jeg føler at det er gøy selv om jeg ikke har så mye historie igjen å forholde meg til. Rett og slett artig å jobbe opp mot ymse achievements. Denne pakken bare utvider gleden for min del.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...