Gå til innhold

Telenor vil stoppe mobilmobbing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Foreløpig er det bare tekst- og multimediameldinger (bilder og video) som kan sperres ute, mens mobilsamtaler ikke fortsatt vil mottas som normalt.
Dette kan misforstås - "ikke fortsatt vil mottas" betyr vel nettopp at det er sperret?

 

Noen telefoner har vel mulighet til å automatisk avvise samtaler fra spesifikke nr, det blir omtrent det samme som en slik sperre...

Endret av anderfo
Lenke til kommentar
Foreløpig er det bare tekst- og multimediameldinger (bilder og video) som kan sperres ute, mens mobilsamtaler ikke fortsatt vil mottas som normalt.
Dette kan misforstås - "ikke fortsatt vil mottas" betyr vel nettopp at det er sperret?

 

Noen telefoner har vel mulighet til å automatisk avvise samtaler fra spesifikke nr, det blir omtrent det samme som en slik sperre...

Oi, gikk visst litt fort i en veldig isete sving ;)

Fikset, takk.

Lenke til kommentar

Litt drastisk kanskje, hobgoblin? ;)

 

Jeg liker ikke at dette lanseres som en operatøravhengig tjeneste. Har de prøvd å få med seg de andre operatørene, og hva er galt med et sentralt SMS-filter? De store operatørene melker control/YoungTalk-kua godt, pakker det inn med tilsynelatende billige familieløsninger og skal nå også kunne ha et mobbefilter som salgsplaster?

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Litt drastisk kanskje, hobgoblin? ;)

 

Jeg liker ikke at dette lanseres som en operatøravhengig tjeneste. Har de prøvd å få med seg de andre operatørene, og hva er galt med et sentralt SMS-filter? De store operatørene melker control/YoungTalk-kua godt, pakker det inn med tilsynelatende billige familieløsninger og skal nå også kunne ha et mobbefilter som salgsplaster?

 

Trenger ikke være. Hvis du har Windows Mobil, ligger det flere gratis programmer, som blokkerer innkommende samtaler og innkommende SMS.

Slik som Call Firewall + SMS blocker

eller Callblocker som er fra en norsk utvikler, han samme som har laget CallerUtility, som sjekker opp nummer opp mot Gulesider.

Lenke til kommentar
alternativt så kunne en snudd hele systemet 180, og listet opp kun dem en ønsker å motta fra...

 

Dette er mulig på min sony ericsson i hvertfall, så det er allerede en mulighet.

 

Hadde likt muligheten for å svarteliste telefon, sms og mms fram samtlige nummer registrert hos telefonselgere (faktisk en funksjon som kunne fått meg tilbake til telenor, selv om det burde være en gratis telefonfunksjon).

Lenke til kommentar

Vil dette kunne virke som en løsning for folk som sliter med SMS tjenester de ikke blir kvitt? Et "blacklist" program for en smarttelefon sletter vel egentlig bare meldingen, og stopper varslingen av ny melding, men man blir vel fortsatt belastetet for meldingen.

 

Lei av kunder som kommer og klager over slike tjenster.. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...