Gå til innhold

Anmeldelse: A Vampyre Story (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er en smart løsning på «problemet» at eventyrspillfigurer bærer på usannsynlig mange og usannsynlig store gjenstander
Tror det var Space Quest (2?) som kom med en god forklaring på dette når stige fikk plass i lommen: "You just got to know how to pack".

 

Spillet er bestilt i fra play.com for €20,99 (ca 190kr), og bør dukke opp i postkassen min i løpet av de nærmeste dagene, med ett trolig resultat av at store deler av helgen går med til dette spillet :) *Glede seg*

Lenke til kommentar

Noen som vet minimumskravene til dette spillet?

 

EDIT: Fant de etter et kjapt søk på nettet. Legger de ut i tilfelle noen andre lurer.

 

System requirements

Minimum requirements

 

Windows XP / Windows Vista

1.6 GHz CPU

512 MB RAM

256 MB video card GeForce FX-generation or ATI Radeon 9500 DirectX 9.0 compatible

DirectX 9.0 compatible sound card (also onboard)

3 GB hard disk space

 

Recommended

 

Windows XP / Windows Vista

2 GHz CPU

512 MB RAM

512 MB video card GeForce 6 or ATI Radeon 9800 DirectX 9.0 compatible

DirectX 9.0 compatible sound card (also onboard)

5 GB hard disk space

Endret av Windkin
Lenke til kommentar
Dette er en smart løsning på «problemet» at eventyrspillfigurer bærer på usannsynlig mange og usannsynlig store gjenstander
Tror det var Space Quest (2?) som kom med en god forklaring på dette når stige fikk plass i lommen: "You just got to know how to pack".

 

Tror det var Space Quest 3, der tar du i hvert fall en stige tidlig i spiller. Men husker ikke så mye fra 2'eren så kan være det var der førts. Space Quest 3 var for ordens skyld mitt første pc-spill noensinne. For et fantastisk eventyr og for noen fantastiske spill Sierra og Lucasarts ga oss før 3D-jaget og "form over innhold" gjorde at sjangeren nærmest gikk i døden (for dyrt å lage slike spill i forhold til "løp rundt og skyt skurker mens hjernecellene hviler").

 

Dette spillet her skal på ønskelisten min i hvert fall. Nå skal jeg sitte og mimre litt om alle de fantastiske øyeblikkene i Monkey Island, Police Quest, Space Quest, Quest for Glory, Larry osv. :)

Lenke til kommentar
Dette er en smart løsning på «problemet» at eventyrspillfigurer bærer på usannsynlig mange og usannsynlig store gjenstander
Tror det var Space Quest (2?) som kom med en god forklaring på dette når stige fikk plass i lommen: "You just got to know how to pack".

 

Spillet er bestilt i fra play.com for €20,99 (ca 190kr), og bør dukke opp i postkassen min i løpet av de nærmeste dagene, med ett trolig resultat av at store deler av helgen går med til dette spillet :) *Glede seg*

Har også bestillt fra Play.

 

Skal spare spillet til romjula. Gleder meg allerede :)

Lenke til kommentar
Dette er en smart løsning på «problemet» at eventyrspillfigurer bærer på usannsynlig mange og usannsynlig store gjenstander
Tror det var Space Quest (2?) som kom med en god forklaring på dette når stige fikk plass i lommen: "You just got to know how to pack".

 

Tror det var Space Quest 3, der tar du i hvert fall en stige tidlig i spiller. Men husker ikke så mye fra 2'eren så kan være det var der førts. Space Quest 3 var for ordens skyld mitt første pc-spill noensinne. For et fantastisk eventyr og for noen fantastiske spill Sierra og Lucasarts ga oss før 3D-jaget og "form over innhold" gjorde at sjangeren nærmest gikk i døden (for dyrt å lage slike spill i forhold til "løp rundt og skyt skurker mens hjernecellene hviler").

 

Dette spillet her skal på ønskelisten min i hvert fall. Nå skal jeg sitte og mimre litt om alle de fantastiske øyeblikkene i Monkey Island, Police Quest, Space Quest, Quest for Glory, Larry osv. :)

 

Er det for dyrt? Spill koster jo mye mer å lage nå enn før, når slike adventure-spill var mest pop, og det kommer en ganske stødig strøm adventures nå om dagen, felles for så og si samtlige er at de er gitt ut av små relativt kjente firmaer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette høres gjevt ut. I likhet med mange av de andre brukerne her har jeg bestilt fra Play.com (ca £14.99). Jeg fikk epost i dag om at spillet er på vei, og jeg kjenner at det kribler litt både her og der. Som sagt, demoen var veldig kort og humoren var ikke riktig vellykket, men det går seg nok til. Dette spillet (demoen i alle fall) kjøres forøvrig helt fint på min mangeårige datamaskin (XP2200 prosessor, 1 GB ram, Radeon 9800 pro). Kan bli noen fine kvelder fremover...

Lenke til kommentar
Dette er en smart løsning på «problemet» at eventyrspillfigurer bærer på usannsynlig mange og usannsynlig store gjenstander
Tror det var Space Quest (2?) som kom med en god forklaring på dette når stige fikk plass i lommen: "You just got to know how to pack".

 

Tror det var Space Quest 3, der tar du i hvert fall en stige tidlig i spiller. Men husker ikke så mye fra 2'eren så kan være det var der førts. Space Quest 3 var for ordens skyld mitt første pc-spill noensinne. For et fantastisk eventyr og for noen fantastiske spill Sierra og Lucasarts ga oss før 3D-jaget og "form over innhold" gjorde at sjangeren nærmest gikk i døden (for dyrt å lage slike spill i forhold til "løp rundt og skyt skurker mens hjernecellene hviler").

 

Dette spillet her skal på ønskelisten min i hvert fall. Nå skal jeg sitte og mimre litt om alle de fantastiske øyeblikkene i Monkey Island, Police Quest, Space Quest, Quest for Glory, Larry osv. :)

 

Er det for dyrt? Spill koster jo mye mer å lage nå enn før, når slike adventure-spill var mest pop, og det kommer en ganske stødig strøm adventures nå om dagen, felles for så og si samtlige er at de er gitt ut av små relativt kjente firmaer.

 

AtW

 

Det var dyrt ja, ifølge produsentene. Kostnaden for det siste Quest for Glory spillet som kom på slutten av 90-tallet var visstnok 5 ganger høyere enn et skytespill som solgte like mye. Derfor gikk eksempelvis Sierra helt vekk fra adventure, det var et spørsmål om penger (og idealismen forsvant grunnet diverse oppkjøp og ny strategi).

 

Det kan godt være forholdene har endret seg siden den gang, men det var ingen god forretning å lage adventure selv om de solgte like mye som andre spill (og ofte mer).

Lenke til kommentar

Syns spillet er veldig koselig. Mona har litt irriterende stemme til tider, men det er en sjarm i den tullete accenten hennes også (som forøvrig ikke høres helt så "tullefransk" ut som den skulle).

 

Froderick stakkar,har minst 10 dårlige vitser for hver gode han kommer med. Men han har jo sin sjarm han også =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Gleder meg litt til å teste ut dette. Det ser jo unektelig vakkert ut med tanke på spillomgivelsene. Litt dumt at man må bestille spillet, men play har jo både rask og gratis frakt så. Kanskje det like så greit blir kjøpt som nedlastbart.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...