Gå til innhold

MTU gikk dunken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som klager på MTU: Hva kom først av høna og egget? Poenget mitt er at dårlig kundeservice kan komme av økonomiske problemer, permitteringer og andre kutt. Eller vise versa. Akkurat hva som kom først er jeg usikker på.

 

Dermed må 21 000 kunder finne seg ny operatør, mens 70 ansatte må finne seg ny jobb.

300 kunder per ansatt? Det hørtes litt lite ut. Hva betaler en gjennomsnittskunde i måneden? 200 kr? Altså 60 000 kr per ansatt per måned? Det hørtes litt lite ut. Over 50% av inntektene går vel til å betale leie av kapasitet i GSM-nettet. Deretter går vel 50% til lønn (inkludert diverse avgifter) og da kan det bli tungt å betale lokaler, strømregning, tekniske oppgraderinger, fakturering, etterlønn, bonuser osv.

Lenke til kommentar

Jeg hadde selv MTU for en måned siden, ble oppringt av en kar fra noe sånn network norway greier, mobildeal fastpris tror jeg det hette, vi ble etterhvert enig siden jeg sendte og en del meldinger. Han nevnte også at dette kunne ligge i kortene for MTU, takk og lov for at jeg byttet i tide, tør ikke tenke på hva som hadde skjedd hadde jeg mistet nummeret mitt.

Lenke til kommentar

Syntes det er synd at MTU ikke klarte seg, hadde lenge troen på at de skulle klare stabilisere seg som en god konkurent blant tele operatørene med eget nett.

 

* .. tør ikke tenke på hva som hadde skjedd hadde jeg mistet nummeret mitt.

Skal vel litt til for å miste nummeret sånn uten videre, de fleste får med seg at mobil operatøren dems går konkurs, og har da god tid til og finne en ny operatør.

 

Hvem blir egentlig sittende på de nummerne som ingen porterer bort før de stenger helt?

Lenke til kommentar

Vel... det begynner faktisk å haste litt for å få beholde nr. En portering tar 7 virkedager (ca 10 dager). Hvis du porterer nummer over til ny operatør i dag eller i morgen, så bør det gå bra. Hvis du skal portere over til Telenor, så sendes det ut en melding fra et laaangt nr du skal svare "Ja" på. Dette lange nr støttes ikke av MTU, så du må få denne bekreftelsesmeldingen til en annen tlf.

 

Hvis nr ikke porteres over, så blir det sagt opp. Deretter ligger det i karantene i 6 mnd, så kan noen andre ta det i bruk. Det er Post- og Teletilsynet som sitter på nr (tror jeg)

 

Det lønner seg ikke å vente for lenge, for da står du med skjegget full av postkasse!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...