Gå til innhold

Nettverksvirtualisering fra HP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så fin ut den nye svitsjen, men jeg ser fremdeles frem til at de får inn FC i tillegg. Helst burde en bare pipet Ethernet og FC over IB frem til alle støtter IB native. Videre er det dårlig med koblingsmuligheter mellom disse blade svitsjene. Hadde ikke skadet med et ordentlig backplane mellom svitsjene også.. det ligger jo et backplane der allerede.

Lenke til kommentar

Sitter her og tenker: Hvorfor slenger de ikke inn et par ioDrive i hvert blad for såkalte "hot files"? ioDrive er jo perfekt til viritualisering der det trengs kraft. Eventuelt bare hatt det som et ekstra lag med cache. (Eller begge deler?).

Å bruke en (eller fler) ioDrive som writecache og for "hot files" for hver disk aray må da være både billig og perfekt for denne typen server.

Lenke til kommentar
Det hjelper jo lite når det er fortsatt er snakk om kabling med CX4 for 10Gbit....

Du får jo XFP også. Ser ikke problemet med CX4, genialt på korte avstander.

 

FC er en utdøende standard (som ikke dør over natta). Når 6Gb SAS kommer vil den ta over rollen som databærer mellom servere til SAN og disk. SAS-switcher ble også lansert samtidig nå for 3Gb SAS og det er bare første steget i den retningen.
Kan ikke helt si jeg ser den der. Jeg er enig i at fra disk til kontroller så vil det bli SAS (se HP MSA2000 f.eks), men her har det uansett vært FC erstatninger lenge. Fra kontroller til server kan det fort være alt for lang avstand til at SAS er aktuelt. Jeg tror heller at FC blir mer utbredt nå som kombinerte ethernet/FC svitsjer kommer på markedet.

 

Hvorfor slenger de ikke inn et par ioDrive i hvert blad for såkalte "hot files"? ioDrive er jo perfekt til viritualisering der det trengs kraft.
Helt enig, men det blir dessverre feil plass å ha de inne i serveren. Akkurat der bommer IODrive dessverre litt i virtualiseringssammenheng. Litt av poenget, i allefall om du benytter ESX er jo at du benytter shared filesystem som kan ses av alle host serverne. Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...