Gå til innhold

PSN matcher Xbox Live (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her applauderer jeg Sony. Skulle bare mangle at det skulle være gratis å spille online når en har betalt for selve spillet.

Her mener jeg det er skammelig av MS å ta seg betalt. Det er helt greit at de tar seg betalt for tilleggstjenester osv, men ikke å melke kunder ytterligere etter de har betalt dyrt for et spill.

 

Har begge deler, men kommer aldri til å betale for MS sin Live del. Hører folk sier det er bra, men det lille jeg spiller online, så finker PSN utmerket.

 

Det sagt, så føler jeg MS sin strategi for konsollen sin, i motsetting til Sony, er at de har laget en maskin som fungerer som en melkemaskin. Dette ser man i Live Gold og at samtlig tilleggsutstyr til X360 fåes kun hos MS selv, da i form av produkter med latterlige høye priser. Eksempler på dette er hardisken deres og ikke minst Wifi-enheten.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Ja, MS er slemmingene som kun ønsker å tjene penger, mens Sony er det snille folkevennlige selskapet som tenker på forbrukerne :whistle:

 

Det er så lett som dette ,man betaler for det man har behov for.

 

Har man behov for wifi, harddisk og headset så kjøper man ikke arcade versjonen + wifi + harddisk + headset, da kjøper man heller xbox pro + wifi. Ønsker man ikke harddisk, wifi osv, men kun en utmerket konsoll til å få spilt noen få spill på, ja da kjøper man seg en arcade til under tusenlappen og storkoser seg.

Lenke til kommentar
Ja, MS er slemmingene som kun ønsker å tjene penger, mens Sony er det snille folkevennlige selskapet som tenker på forbrukerne :whistle:

 

Det er så lett som dette ,man betaler for det man har behov for.

 

Har man behov for wifi, harddisk og headset så kjøper man ikke arcade versjonen + wifi + harddisk + headset, da kjøper man heller xbox pro + wifi. Ønsker man ikke harddisk, wifi osv, men kun en utmerket konsoll til å få spilt noen få spill på, ja da kjøper man seg en arcade til under tusenlappen og storkoser seg.

 

At MS har en annen vinkling på saker og ting er helt greit, og jeg forventer ikke at min Arcade til 999,- skal ha noe mer utstyr en det den har heller. X360 er en utmerket spillkonsoll, det er det ingen tvil om. Det som jeg synes er tåpelig, er at man på denne konsollen på betale en årlig avgift for å kunne spille et spill man allerede har betal gjerne 599 kroner for, med en kamerat. Dette kunne MS ha spart seg for.

Lenke til kommentar

Jeg synes virkelig ikke 59kroner i måneden er noe å rope "FY" over.

 

Det som jeg synes er tåpelig, er at man på denne konsollen på betale en årlig avgift for å kunne spille et spill man allerede har betal gjerne 599 kroner for, med en kamerat. Dette kunne MS ha spart seg for.

 

Man betaler ikke en avgift for å kunne spille et spill, man betaler avgift for å spille multiplayer og for å få tilgang til diverse Live muligheter.

Kjøp spillene dine på Elkjøp eller PK i stedet for EB Games eller Gamestop, så har du jo allerede spart nok penger til å investere i en og en halv måned med Gold membership.

Lenke til kommentar
Rart at at sony ikke har flere siden deres online tjenester er gratis og det er jo ikke f.eks gold greiene til microsoft.

Kanskje sony har noe lignende men det vet jeg ikke siden jeg har ikke PS3.

 

Sony har solgt 5 millioner mindre konsoller og du synes det er rart at PSN ikke har FLER brukere enn Xbox Live? :p Klapp på skuldern til Sony fra meg ihvertfall...

 

Når det gjelder Betaling Vs Not-Betaling så synes jeg det er idiotisk å betale for noe som er gratis på PC, Playstation og Wii, uansett hvor mye bedre og hvor billig det måtte være.

 

Tenk deg hvis Steam hadde kostet penger, hadde du brukt det da? PSN har blitt en god del bedre siden jeg kjøpte min PS3, og det er ingenting jeg savner fra Xbox Live, det jeg betaler for spill over PSN burde være nok til å drifte tjenesten...

Lenke til kommentar
Jeg synes virkelig ikke 59kroner i måneden er noe å rope "FY" over.

 

Det som jeg synes er tåpelig, er at man på denne konsollen på betale en årlig avgift for å kunne spille et spill man allerede har betal gjerne 599 kroner for, med en kamerat. Dette kunne MS ha spart seg for.

 

Man betaler ikke en avgift for å kunne spille et spill, man betaler avgift for å spille multiplayer og for å få tilgang til diverse Live muligheter.

Kjøp spillene dine på Elkjøp eller PK i stedet for EB Games eller Gamestop, så har du jo allerede spart nok penger til å investere i en og en halv måned med Gold membership.

 

Det er greit nok at man får mer enn bare muligheten til å spille online for disse pengene, men hva om jeg ikke ønsker disse tjenestene, at jeg KUN vil spille multiplayer. Da blir det for dumt at jeg skal betale MS penger for det.

PSN har også tjenester/produkter som koster penger, men benytter man seg ikke av dette, trenger man heller ikke å betale og multiplayer er gratis!

 

Selv om man synes Xbox360 er en fantastisk maskin, om man er en såkalt "fanboy", trenger man ikke forsvare ALT ms gjør! Jeg skal kritisere Sony like mye om de skulle begynne å ta seg betalt for multiplayer.

Lenke til kommentar

For å avslutte et Xbox live gold-abonnement må du ringe kundeservice og si at du vil avslutte abonnementet ditt, det er ingen annen måte å gjøre det på. Kundeservice har åpningstider og telefonkøer, dette er etter min mening rett og slett brukerfiendtlig. Skulle ikke ha vært lov. Fy MS :thumbdown:

Lenke til kommentar

Syns MS kunne tatt ut det å kunne spille online av Gold abonnementet og latt det være gratis, så kunne heller det "andre" man får i gold kostet penger. Syns det er tullete at en må betale for å spille multiplayer når dette er gratis på pc/ps3, dog har jeg ikke noe problem med å betale for å spille online, men jeg skulle ønske man slapp. Det Kragh sier er også et godt poeng, hvorfor en må ringe for å si opp abonnementet, er for min del, helt uforståelig.

 

Men over til topic, er flott å se at PSN vokser til.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Rart at at sony ikke har flere siden deres online tjenester er gratis og det er jo ikke f.eks gold greiene til microsoft.

Kanskje sony har noe lignende men det vet jeg ikke siden jeg har ikke PS3.

 

Sony har solgt 5 millioner mindre konsoller og du synes det er rart at PSN ikke har FLER brukere enn Xbox Live? :p

Ja, det er vel ikke er så rart å tro siden det er gratis å spille online med PS3?

Lenke til kommentar
Selv om man synes Xbox360 er en fantastisk maskin, om man er en såkalt "fanboy", trenger man ikke forsvare ALT ms gjør!

 

Jeg får la tvilen komme deg til gode når det virker som om du antar (eller hentyder)at jeg er en fanboy, for i det tilfellet tar du smertelig feil.

 

Jeg forsvarer heller ikke at MS krever betaling for online MP, jeg sier kun i fra om at 500 kroner i året er ganske lite for noen som jobber og kjøper spill på litt billigere steder enn EB.

Er ikke som om jeg hadde blitt lei meg, såret og vonbroten om MS hadde sluttet å ta betalt for Gold akkurat.

Lenke til kommentar
Selv om man synes Xbox360 er en fantastisk maskin, om man er en såkalt "fanboy", trenger man ikke forsvare ALT ms gjør!

 

Jeg får la tvilen komme deg til gode når det virker som om du antar (eller hentyder)at jeg er en fanboy, for i det tilfellet tar du smertelig feil.

 

Jeg forsvarer heller ikke at MS krever betaling for online MP, jeg sier kun i fra om at 500 kroner i året er ganske lite for noen som jobber og kjøper spill på litt billigere steder enn EB.

Er ikke som om jeg hadde blitt lei meg, såret og vonbroten om MS hadde sluttet å ta betalt for Gold akkurat.

 

Det var ikke siktet til deg, bare for å avklare det.

 

Jeg ville bare poengtere generelt at slike diskusjoner ofte blir preget av innbitt forsvar for sin egen konsoll og angrep på den andre. "Fanboy`er" har en tendens til å forsvare ALT med sin konsoll, og hva produsenten av denne foretar seg uansett hvor tåpelig det måtte være. Det gjelder begge sider av bordet.

 

Jeg står for det at MS bruker 360 for å komme inn i stua di, slik de gjør med Windows på pc-rommet og jobben. Man selger et produkt som man først får full utnyttelse av ved å kjøpe ennå flere produkter av ingen andre enn MS selv.

 

Eksempler i 360 sitt tilfelle er Live Gold, standard 2,5" hardisk de har kapslet inn og tar blodpris for, samt en wifi usb-dongle som koster skjorta.

 

Her kunne strengt tatt multiplayer vært gratis av respekt for kunder som har betalt for spilla. Man kunne selv få velge en standard hardisk om man vil bytte, slik som PS3. Ikke minst burde det være mulig å bruke hvilken som helst wifi dongle, slik man kan på en pc.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Her applauderer jeg Sony. Skulle bare mangle at det skulle være gratis å spille online når en har betalt for selve spillet.

Her mener jeg det er skammelig av MS å ta seg betalt. Det er helt greit at de tar seg betalt for tilleggstjenester osv, men ikke å melke kunder ytterligere etter de har betalt dyrt for et spill.

 

Har begge deler, men kommer aldri til å betale for MS sin Live del. Hører folk sier det er bra, men det lille jeg spiller online, så finker PSN utmerket.

 

Det sagt, så føler jeg MS sin strategi for konsollen sin, i motsetting til Sony, er at de har laget en maskin som fungerer som en melkemaskin. Dette ser man i Live Gold og at samtlig tilleggsutstyr til X360 fåes kun hos MS selv, da i form av produkter med latterlige høye priser. Eksempler på dette er hardisken deres og ikke minst Wifi-enheten.

 

Du er søren meg så latterlig. Du er for at Sony putter inn masse fordyrende ting i maskinen men er totalt i mot at MS tar betalt for Live. En tjeneste lysår foran PSN som du selvsagt ikke engang har prøvd. Hva med at Sony ikke legger med HD kabler eller headset da? Det er greit å måtte kjøpe eller? Du som er så opptatt av online spilling må vel foretrekke å kommunisere online? Ikke akkurat mange osm gjør det på PSN. Neida, du er ikke noen fanboy i det hele tatt...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...