Gå til innhold

Silverlight 3 klar neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uavhengig av OS, sier du? Hm. Ikke dårlig. MS begynner å skjønne noe. Jeg klarer uansett ikke å kvitte meg med min skepsis. Det må være en hake et sted. Enten at Silverlight yter elendig ved bruk av f.eks. Linux, at andre OS får begrensede bruksmuligheter, at man må betale for det, eller eller eller.. Jeg håper selvfølgelig at jeg tar feil, men MS har vel aldri gjort noe for å svekke min skepsis.

Lenke til kommentar
steina: NRK nettv bruker silverlight (man kan velge mellom Windows media player og silverlight).

Er man ikke like langt da? Enten MS eller MS? ;)

Burde i så fall kunne velge mellom flash (men det bruker kanskje WMP som basis..?) eller silverlight hvis det skulle hatt noe for seg.

 

meningslOst A ha Flash som valg i tillegg til Silverlight da :p Hadde vel nermest doblet konsulentkostnadene til NRK pA dette punktet :)

Lenke til kommentar
steina: NRK nettv bruker silverlight (man kan velge mellom Windows media player og silverlight).

Er man ikke like langt da? Enten MS eller MS? ;)

Burde i så fall kunne velge mellom flash (men det bruker kanskje WMP som basis..?) eller silverlight hvis det skulle hatt noe for seg.

 

meningslOst A ha Flash som valg i tillegg til Silverlight da :p Hadde vel nermest doblet konsulentkostnadene til NRK pA dette punktet :)

 

Siden NRK skal være fritt tilgjengelig for alle som betaler lisens, burde alt på sidene deres legges ut ved hjelpe av åpne standarder, og med evt Flash/Silverlight som alternativ dersom noen har kronisk allergi mot åpen kildekode. Nå finnes det vel ikke noe fullgodt åpent alternativ til Flash/Silverlight, men i hvertfall foreløpig burde Flash være det foretrukkede formatet da de omsider har klart å levere god programvare også til Linux. (Mac OS og Windows har vel dugelig støtte på begge områder allerede?)

Lenke til kommentar
[...] Siden NRK skal være fritt tilgjengelig for alle som betaler lisens, burde alt på sidene deres legges ut ved hjelpe av åpne standarder, og med evt Flash/Silverlight som alternativ dersom noen har kronisk allergi mot åpen kildekode.
NRKs nettv er reklamefinansiert; en trenger ikke å betale lisens for å ha internettilgang.

 

Nå finnes det vel ikke noe fullgodt åpent alternativ til Flash/Silverlight, men i hvertfall foreløpig burde Flash være det foretrukkede formatet da de omsider har klart å levere god programvare også til Linux. (Mac OS og Windows har vel dugelig støtte på begge områder allerede?)
GNU bruker en Java-basert spiller. Det beste hadde dog vært en video-tag med en Ogg-fil.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...